Central Florida ülikoolis professor Stacey Tantleff-Dunni ja doktorant Sharon Hayesi korraldatud uurimuses küsiti 121-lt 3- kuni 6-aastaselt tüdrukult, mida nad arvavad oma välimusest.

Seejärel näidati pooltele tüdrukutest multifilmide katkendeid, kus esines noori ja ilusaid tegelasi ning välimusele suunatud kommentaare: näiteks lõiku multifilmist “Kaunitar ja Koletis”, kus Gaston ütleb Belle’le, et ta on “kauneim tüdruk linnas ja see teeb temast parima”. Teine rühm vaatas multifilmikatkendeid, mis ei sisaldanud välimuse kohta käivaid kommentaare, näiteks multifilmi “Dora the Explorer”.

Siis uuriti lastelt, milline on tõeline printsess. Nad saadeti mängima tuppa, kus olid printsessikostüümid, peegel ja teised lelud, ning nende tegevust jälgiti.

Esialgse vestluse ajal väitis 31% tüdrukutest, et nad muretsevad oma välimuse pärast pea kogu aeg; 18% väitis end seda tegevat mõnikord. 30% tüdrukutest ütles, et nad muudaks võimalusel enda juures midagi, näiteks kaalu või juuksevärvi.

Disney multifilmide vaatamine ja välimusele suunatud kommentaaride kuulamine ei mõjutanud tüdrukute rahulolematust oma kehaga või välimusega seotud mängude mängimist. Valdav enamus — 99 tüdrukut — uskus, et nad võiksid ka vaatamata oma kaalunumbrile või vanusele printsessid olla.

UCFi uurimus järeldas, et väikseid tüdrukuid ei näi mõjutavat korduv multifilmide vaatamine, milles näidatakse saledaid ja ilusaid printsesse. “Kuigi vanemad tüdrukud ja naised kipuvad end modellidega võrdlema, ei pruugi nooremad lapsed mängides end printsessiga samastama,” ütlesid UCFi uurijad. Siiski pani uurijaid muretsema fakt, et nii paljud tüdrukud nii noores eas paksud olla pelgavad.

“Me peame aitama oma lastel mõista, kuidas ilu ja saledust kujutatakse, ja selles kahelda, sest nad idoliseerivad seda. Peame julgustama neid järele mõtlema, kui suure osa nende eneseväärtuse tundest peaks moodustama välimus,“ ütles Tantleff-Dunn. “Peaksime aitama neil koostada positiivset minapilti ja õpetama neid erinevaid füüsilisi omadusi hindama.”

Allikas: The British Psychological Society