Nii olen ma anonüümsest avalikust netiruumist aru saanud.
Ok, ma loodan, et keegi nüüd selle irooniapahvaku pärast ei solvunud. Veel mõned kuud tagasi arvasin, et Emmaljunga on vist mingi merendustermin ja Lenne ja Huppa on jaburad Soome-Rootsi lapsenimed.
Siis aga tehti esmarasedale selgeks, et tegemist on tittede staatusesümbolitega, millega käiakse eputamas. Ja et „õigele“ lapsevanemale, kes oma tibulinnukesest ka tegelikult hoolib, mitte ei sünnitanud seda emapalga ega aksessuaari pärast, on selliste asjadega enesenäitamine mark kuubis. Kui ta just ei riputa juurde silti: „sain kaltsukast viie sendi eest“.
Esimese hooga ei osanud ma muud öelda, kui et ahah. Et tänud hoiatamast või nii… Kuid siis tärkas trots. Huvitav küll, kuidas järsku siis ühed kaubamärgid NII põlu alla on sattunud. Otsustasin pista nina pärisellu ja asja uurida. Käisin tänavatel lahtiste silmadega ringi — vahest ajabki mõni Emmaljunga-emme mind ülbel ilmel oma käruga alla?
Leidsin aga terve posu toredaid tagasihoidlikke nutikaid inimesi, kes häbenemata tolle „tittede jeebiga“ ringi kärutada julgevad. Enamus neist kusjuures mu enda sõprusringkonnast.
„Hea käru, ainult et pumbatavaid rattakumme ei soovita kellelegi! Täielik piin, käisime kogu aeg garantiis, sest kummid lõhkesid,“ leidis hea sõbranna. Ta on mul muidugi nn edukate klassist, oivik koolist alates ja teinud korralikku karjääri. Kuid ta on ka inimene, kes jättis näiteks soodsa ja ilusa Dolce ja Gabbana jaki ostmata, kuna voodril (!) oli kaubamärk pisikesena kirjas. Kui mees liisis tal Leksuse, istus neiu sinna mitu kuud nägu krimpsutades sisse. Emmaljunga vanker temas samu tundeid küll ei äratanud.
Kuid mis kaubamärgist nad lasteriideid ostavad? „Mis, kas neil on miski kaubamärk või ka,“ huvitus asjast abikaasa kolleeg.
„A mina ei tea, maksin 75 krooni terve kotitäie asjade eest. Midagi seal sees oli, igatahes pargis küsiti, et kui palju te selle kombeka eest välja käisite ja kust saite. Oli miski naljaka nimega, nagu Soome aeroobika — Huppa vist.“