Päeva kommentaar: tee oma elus need muudatused ja saad endale pärast rasedust veel ilusama keha kui see enne oli

 (1)
Päeva kommentaar: tee oma elus need muudatused ja saad endale pärast rasedust veel ilusama keha kui see enne oli
Pilt on illustreerivPanthermedia, Scanpix

Eile ilmus Naistekas lugejakiri noorelt emalt, kelle laps sai just kaheaastaseks ja kes on peaaegu kaotamas lootust, et ta kunagi veel oma endise keha tagasi saab. Kommentaariumis annab naisele asjalikku nõu arstiharidusega lugeja, kelle nõuanded hea meelega ka eraldi artiklina avaldame.

Seda varasemat keha sa tagasi ei saa, aga võid saada ja tõenäoliselt saadki uue ja palju parema. Vöökoha treenimine peab olema igapäevane, et tekiks lihastele toonus, sh ka külgmised lihased — abi leiad kasvõi Youtube’ist.

Kadunud rinnad on viide sellele, et rindades on vähem kollageeni, mis rindadele kuju annab, selle kadumise levinuim põhjus on rinnahoidja kandmine. Imetamise ajal oli see isegi põhjendatud, aga nüüd? Teise asjana küsiks kohe, et mil moel sa end vormi üritad ajada, kas trenniga? Või ega ometi mitte igasuguste võludieetidega? Teeme esmalt selgeks, et dieet ei tähenda otseselt millegi piiramist, vaid teatud eesmärkide saamiseks vajalike toitainete tagamist kehale, seda samal ajal mittevajalikuga koormamata. Sul on vaja esmalt oma ainevahetus korda saada ja näljutamise asemel taastada varud kehas. Mitte pekivarud, vaid erinevate toitainete, mikro-makroelementide varud jpm, et organism ei peaks osade varude kompenseerimiseks kasvatama paksu rasvakihti.

Seotud lood:

Tasakaalustatud toitumine tähendab seda, et liha ostad Prisma asemel talunikelt, kelle loomad elavad karjamaal ja söövad päris rohtu. Et toitelahustes ja elektripirnide all kasvanud poesalatite asemel paned kasvõi oma aknalaual salatid kasvama, veel parem kusagil vanaema kasvuhoones või aianurgas. Kaheaastane laps on juba tubli abiline, kes sellise kasvatamise juures on juba pigem abiks kui tüliks. Kindlasti tuleb lülitada toidu sisse kala (jällegi mitte farmilõhe, vaid see, mida kohalikud kalurid veekogudest püüavad), koguda sügisel kodune külmkirst täis metsamarju, unustada poemunade ostmine ja osta neid jällegi talunikelt, kelle kanad toituvad odava rämpsu asemel vihmaussidest, tigudest jms.

Sellise toitumisega lood eeldused, et trenn oma eesmärke täita saaks. Trenni tuleb aga teha mitu korda nädalas, mitte lihtsalt trennivideosid vaadata ja terviseartikleid lugeda. Ja aeroobika asemel mine jõusaali, kasvata algul lihast, sest ilma lihasmassita pole ka aeroobne treening just eriti efektiivne. Ja kui mõni päev trenn vahele jääb, siis ära unusta, et sul on “hantel” kodus olemas, kasvab iga päevaga ja sinu asi on oma arengus temaga sammu pidada.

See pole päris nii, et rasedus rikkus keha — treenimata keha oleks üsna suure tõenäosusega võinud rikkuda ka mõni tõsisem haigus. Nüüd oled aga läbinud oma kehas hormonaalsed muutused, mis võib-olla algul ehmatavad, aga mis annavad ühtlasi paremad eeldused saavutada edu trennis ja kuuluda peagi nende seksikate noorte emade hulka, keda ihaldavad kõik mehed teismelisest raugani. Lisaks oled ka voodis parem kui kunagi varem, sest nüüd on sul arenenud välja ka need lihased, mille olemasolust sünnitamata naised teadlikudki pole.

Sul on kõik võimalused käes, vaja on veel natuke viitsimist ja unistamine plaaniks muuta, mille abil jõuad eesmärgini! Täpselt nagu tuhanded teised naised, kes end noore emana veidi ebakindlalt tunnevad, aga sellest üle on saanud ja oma unistused teostanud.