Kas teadsid? Igal rahuloleval emal on mõned harjumused, mis ei lase tal masendusse vajuda

 (2)
Kas teadsid? Igal rahuloleval emal on mõned harjumused, mis ei lase tal masendusse vajuda
Foto: Joshua Rodriguez/Unsplash

Kahjuks on siiamaani sünnitusjärgne depressioon üpris levinud. Teiste emade mõnitav suhtumine ei tee värskele emale asja lihtsamaks. Võta omaks need harjumused ja sa ei pea enam iialgi teiste arvamuse pärast muretsema.

1. Näita välja oma tänulikkust laste ja mehe suhtes, iga päev. Kui nemad tunnevad ennast armastatuna ja austatuna, on lastel palju lihtsam käituda hästi, ning arvatavasti on ka mees mõistlikum kõiges, mis puudutab majapidamistöid ja laste kasvatamist. Vingumisega saavutad sa hoopis vastupidise tulemuse.

2. Ole avatud meelega. Teised naised ja emad arvatavasti jagavad siirast tahtest oma kogemust, mis nendele raseduse ajal abiks oli. Kui sa tunned, et see ei sobi ei sinu maailmavaate ega keha tahtmistega, siis kuula nad ikkagi ära. Keegi ei käsi ju sul täpselt niimoodi talitada.

3. Ära võrdle ennast kellegagi. Iga rasedus, iga laps, iga suhe on erinev. Jäta see meelde.

4. Tee trenni. Paljud naised satuvad peale sünnitust masendusse, sest nende keha ei ole enam endine. See ei pea nii jääma. Näiteks vankrit lükates saab väga edukalt sörkjooksu teha. Otsi lahendusi, mitte vabandusi.

5. Keskendu positiivsele. Muidugi on meil kõigil vahel halbu päevi, aga proovi ka nendes masendavates hetkedes leida midagi head. Äkki just sellel päeval üllatab su kallim sind vaba õhtuga. Äkki tahab sinu väikene laps just sellel hetkel oma väikesed käed sinu ümber panna.

Seotud lood:

6. Õpi abi küsima. Keegi ei ootagi, et sa kõigega ise ideaalselt hakkama saaksid. Kaasa lapse kasvatamisesse oma vanemad ja sõbrannad. Kuid ära unusta mingi hetk neile samaga vastata.

7. Ole teiste emadega suhtlemisel avatud meelega. Kindlasti kohtad sa oma lapse kasvatamise teekonnal emasid, kes sulle midagi ette heidavad. Ära vihasta nende peale, ole kaastundlik. Mõtle, kui kehv peab neil endal kodune olukord olema, et nad tahavad oma viha veel sinu peale välja elada.

8. Leia iseendale aega ja ära karda seda teha. See, et sa oled nüüd kodune ema, ei tähenda, et sa ei peaks endaga tegelema. Anna lapsed mõneks õhtuks nende isale ja võta aega endale. Tee, mida iganes su süda ihkab.

9. Julgusta teisi. Sa ju tead isegi, kui raske on mõnel päeval olla. Kui sa näed mõnda teist ema, kes on oma mõtetega ummikus, ütle talle positiivne lause, või kiida tema last. See võib olla mõnes olukorras isegi elupäästev tegevus!

10. Teadvusta endale, et sa oled suurepärane ema, usu seda, ja ütle seda endale iga päev.

Allikas: Hello Fashion