Sellel numbril võivad nii lapsed kui täiskasvanud helistada ka selleks, et küsida nõu, mida ühes või teises keerulises olukorras teha, kust saada abi, nõustamist, teenuseid. Küsida võib ka lastega seotud seaduste, asutuste ning muude teemade kohta.

Teata ohtu sattunud lastest

Sotsiaalminister Maret Maripuu sõnul oodatakse telefonile teateid ka ohtu sattunud lastest. “Sellises olukorras ei saa lähtuda iganenud hoiakutest, et “las iga pere peseb oma musta pesu ise” või “pole minu asi teiste asjades torkida”,” rääkis minister.

Teatamine ei ole Maripuu sõnul mingil juhul pealekaebamine, vaid isegi hädavajalik selleks, et võimalikult varakult saaks peredele nõu ja abi pakkuda ning lapsi säästa.

Telefoniliin 116 111 töötab ööpäev läbi. Teenus on tasuta nii fikseeritud kui mobiilsidevõrkudest helistajale. Kõnedele vastatakse nii eesti, vene kui inglise keeles. On avatud ka veebileht www.lasteabi.ee.

Teenust korraldab Arstlik Perenõuandla OÜ, kellel on juba head kogemused perearsti nõuandetelefoni 1220 teenuse pakkumisel.

Sama number kõikjal Euroopas

Üleriiklikud lasteabi telefonid on kas juba käivitatud või plaanis käivitada paljudes Euroopa Liidu riikides. 2006. aasta lõpus kiitis EL liikmesriikide esindajatest koosnev sidekomitee heaks eelnõu, mis reserveeris kombinatsiooniga 116 algavad telefoninumbrid sotsiaalse sisuga teenuste jaoks. Otsustati ka, et igal pool Euroopas on number 116 111 lasteabitelefon.