AJALUGU: Fordi uudse juhtimissüsteemi katsetus, mis võinuks muuta viisi, kuidas me täna autosid juhime

 (7)

1965. aastal katsetas Ford uudset juhtimissüsteemi, mis oleks võinud igaveseks muuta meie nägemust rooli taga istumisest. Nimelt katsetati uut kontseptsiooni, kus rool kaotati lihtsalt ära ja asendati see seadeldisega, millele pandi nimeks wrist-twist control (randmega keeratav juhtimine).

See tähendas, et juhid ei pidanud enam keerutama seda suurt rooliratast enese ees, vaid nad võisid istuda mugavalt juhitoolis, nagu kodus teleka ees tugitoolis olles, käed tugedele toetatud ning juhtisid randmetega kahest paigaldatud rõngast, mis pealtnäha tundus tõesti väga mugav viis.

Sellel uuel kontseptsioonil nähti palju eeliseid. Esiteks nähtavus parem, sest käed on paigal ja rooli ei ole klaasi ees. Loomulikut ka mugavus, sest olles küünarnukid mugavalt tugitooli puhkama asetanud, tuli vaid õrnalt juhtimisrõngaid randmest kontrollida. Kuna auto oli nii kergesti juhitav, siis promo reklaamiklipp, mis tänapäeval läbi ei läheks, kuna tembeldataks seksistlikuks, sest naist kirjeldatakse kui tehnikakauget ja kehva parkijat, lubas, et ka parkimine saab olema kukepea.

Kuid õnneks või kahjuks, ei läinud see kunagi massidesse, sest testiperioodil ütles mitmel korral üles roolivõim. Kui see juhtunuks tavapärase rooliga autol, siis poleks see olnud midagi hullu. Kuid keerata neid kahte rõngast ilma roolivõimuta, osutuks kontimurdvaks ettevõtmiseks.