Meestele: kaheksa toiduainet, mis su välimust parandavad

 (15)
Meestele: kaheksa toiduainet, mis su välimust parandavad
Scanpix

Selle asemel, et maksta raha üliniisutava vananemisvastase koorimisvahendi eest, on tihti parem külmikusse vaadata.

Toiduga on võimalik väljanägemist mõjutada. Mõnede valitud toiduainete menüüsse lisamine on lihtne, praktiline ja odav moodus, kuidas paremini välja näha (panna silmad särama, ennetada juustekadu ning muuta nahk puhtamaks). Järgnevad juhised aitavad sul muutuda oma partnerile kütkestavaks lauakaaslaseks.

Spinat

Popeye lemmiktoit ei pruugi tingimata kasvatada sulle tohutuid lihaseid (kuigi see paneb nad tõhusamalt tööle), aga spinat sisaldab palju luteiini ja zeaksantiini — need karotenoidid aitavad hoida silmavalgeid valgena, mis on eriti kasulik, kui peate öösiti sageli ärkvel olema. Spinat sobib muu hulgas väga hästi salatitesse ja karritoitudesse. See rauarohke aedvili on ideaalseks lisandiks praelõigule. Prae või grilli liha endale meeldiva küpsusastmeni ning kuumuta spinat kastrulis ilma veeta läbi, surudes liigse vee paari minuti pärast välja. Võta kastrul tulelt ning sega juurde natuke koort ja sinihallitusjuustu tükikesi. Maitsesta ja serveeri, asetades lihatükid spinati peale, nii et mahlad saavad selle sisse nõrguda.

Munad

Neist alati käepärastest energiaallikatest saab kiiresti ja lihtsalt valmistada hilise õhtusöögi — mõlemalt küljelt kergelt praetud munad võiga röstsaial või kukli vahele pistetuna on mõnus suupiste. Munades on palju rauda, mis võib vähendada juuste väljalangemist (oleks vaid keegi seda mulle öelnud, kui ma noorem olin), ning need sisaldavad ka rohkesti väävlit (sellest annab märku pahaksläinud munade väävlihais), mis hoiab juukseid pehme ja siledana.

Seotud lood:

Spinat ja munad saavad kokku Fiorentina pitsas. Kui sulle ei meeldi pitsat tellida, osta poest valmis pitsapõhi ja määri sellele natuke tomatipastat (kindlasti mitte ketššupit). Valmis tomatipasta sobib väga hästi, aga püüa leida selline, mis ei sisalda lisaaineid. Kuhja põhjale kõvasti noort spinatit ja tee selle keskele väike pesa. Löö sellesse muna, riivi peale parmesani juustu ning maitsesta rohke musta pipraga; küpseta kõrgel kuumusel 10 minutit, kuni pitsa on kuldne ja munakollane veel vedel.

Banaanid

Banaan on natuke veider toiduaine selle poolest, et see hoiab nahka ilusa ja elastsena. Tee väike katse: vali välja mõned inimesed ja näpista õrnalt (!) nende randmenahka. Tõmba nahk üles ja lase lahti. Mida kiiremini see tagasi vajub, seda elastsem see on. Näiteks suitsetamine teeb naha elastsusele kõvasti kahju ning banaanides leiduv kaalium võib selle vastu aidata ja välimust parandada.

Pole midagi paremat kui ššikilt vormistatud banaanidessert. Lõika banaan pikuti pooleks, pane banaanipoolte vahele natuke vanilliseemneid, head šokolaadijäätist, vala peale 70% šokolaadikastet, lisa soolakat koorekompvekikastet ning puista üle hakitud pähklite ja hapukate kirssidega. Unistuste magustoit! Kui mõtled kehakaalule, vali selle toidu tervislikum variant. Lõika banaan pooleks, tõsta peale maitsestamata jogurtit, nõrista see meega üle, lisa pähklid ja kirsid ning krõmpsu andmiseks ka natuke röstitud müslit.

Punane kapsas

See tavapärase valge kapsa erklilla sugulane on täis väävlit ja joodi — need mõlemad aitavad soolestikku puhastada. Soolte hea läbilaskevõime ja tervis on äärmiselt olulised selleks, et vabastada keha mürkainetest, mis muu hulgas võivad mõjutada ka nahka. Akne all kannatajate jaoks on seedesüsteemi tervise hoidmine vähemalt sama tähtis — ehk tähtsamgi — kui nahahooldusvahendite kasutamine. Vastast tuleb rünnata mõlemalt poolt. Punane kapsas on väga hea marineeritult ning seda on väga lihtne süüa.

Võta pool punase kapsa pead ja lõika või riivi see peeneks. Keeda kastrulis kokku neli osa vett, kaks osa valge veini äädikat ja üks osa suhkrut koos mõne pipratera ja loorberilehega. Lase marinaadil jahtuda ja vala see kapsale. Soovi korral lisa üks või kaks viilutatud tšillikauna. Pane kapsas kaanega purki ja külmikusse. See sobib jahmatavalt hästi sealihavõileivale ning hamburgeri või hot-dogi vahele.

Peedid

Need meie punased (või kollased, kirjud või isegi roosad) sõbrad on hea välimuse säilitamisel tubliks abiliseks. Peet sisaldab bioaktiivset ühendit betaiin, mis aitab rasvu lõhustada. Peedimahl sisaldab ka kloori teatud vormi, mis soodustab samal kombel seedimist. Peedimahl ei pruugi olla just kõige isuäratavam asi, aga ka tahkes olekus peetide söömine peaks andma piisava portsu kasulikke aineid.

Samuti võid proovida lisada üks või kaks supilusikatäit peedimahla salatile. Peedi söömisel on ka üks hästi märgatav tagajärg, aga kui sa ei ole varem peeti söönud, siis jätame selle sulle endale avastada.

Viinamarjaseemneõli

See hiljuti moodi läinud õli on erkkollane ning sobib imeliselt salatitele või itaaliapärasele saiale piserdamiseks. Seda kasutatakse nüüd kosmeetikas nahapehmendajana, kuid selles on ka rohkesti E-vitamiini, mis takistab kortsude teket. See võib kõlada nagu kalli nahakreemi reklaam, aga tervislike toidukaupade kauplusest võib leida pudelitäie seda kraami suhteliselt soodsa hinnaga. Kasuta seda samuti nagu oliiviõli. Sellel on päris hea suitsemispunkt, tänu millele see sobib kenasti praadimiseks, aga samuti võib seda kasutada salatikastmetes ja marinaadides. Rösti grillil mõned saiaviilud, nõrista peale natuke viinamarjaseemneõli ja head palsamiäädikat, lisa pisut meresoolahelbeid ning sul on olemas ideaalne hakatus toidukorrale.

Kalkun

Sa ise ei pruugi oma küüntele tähelepanu pöörata, aga baarileti ääres istuv seksikas tššikk teeb seda kindlasti. Naised panevad tähele selliseid asju nagu küüned, hambad, juuksed ja kõrvade puhtus; nad tahavad teada, kas mees hoolitseb enda eest. Seega ära unusta küünte tervise tähtsust. Hea uudis on see, et küünte tervena hoidmine on imelihtne. Piisab sellest, kui menüü sisaldab küllaldaselt vett ja valku. See ei tähenda, et sul on vaba voli süüa kogu nädala jooksul ainult liha ja ei midagi muud. Nagu võid siin kirjutatu põhjal arvata, on hea noorusliku välimuse säilitamiseks oluline mitmekesine menüü, mis sisaldab palju (erksavärvilisi) puu- ja köögivilju. Alustuseks on väga hea valik kalkunisupp, mis annab lisaks ka vedelikku. Proovi taipärast teravat Tom Yumi suppi koos kalkunitükkidega. Tšillipipra mõjul tekkivad endorfiinid jätavad kehasse mõnusa tunde.

Guajaav

See on viimane täiendus välimust parandavate toiduainete nimekirja. Guajaavid sisaldavad ohtralt antioksüdante, mis tõkestavad nahakahjustusi ja enneaegset vananemist põhjustavate vabade radikaalide mõju. Kellele selle maitse ei meeldi, ei pea seda isegi sööma. Suru lihtsalt viljaliha pudruks ja määri seda nahale — aga ära unusta enne uksest välja astumist nägu pesta. Lisaks on guajaavides viis korda rohkem C-vitamiini kui lihtsas apelsinis. Peale selle on neil veel hulk teisi kasulikke toimeid tervisele. Kõige parem on guajaave süüa puuviljasalatis või ka lihtsalt niisama koos natukese värske laimimahlaga.