Asi oli selles, et Põhja-Korea ambitsioonikas projekt "Teeme ise Mersu" keeras juba esimeses kurvis külje ette, libises teisele poole üldist hoomatavust ja lõpetas insenertehnilise ikalduse viljatul põllul.
Riigi toonane juht Kim-Il Sung, kes pidas ennast ühtlasi universumi direktoriks, oli andnud selgepiirilise korralduse inseneridel auto toota. Sellest ei pidanud saama mingit rahvaautot, sest riigis, kus naaberprovintsis elava tädi külastamine vajab viisat, pole sellist jama vaja.
Uuest autost pidi tulema parteibosside uus megakruiiser. Aga esialgu ei tulnud mitte kui midagi, sest isegi kui inseneridel oli lennukaid mõtteid ja taipu kruvikeerajat õigetpidi käes hoida, puudus neil vähimgi oskusteave, kuidas autot üldse ehitatakse. Või et millest alustada tuleb. Loomulikult olid nad varemgi igasuguseid asju konstrueerinud, aga tavaliselt lendasid need objektid mingis suunas ja plahvatasid lõpuks. "Mugavalt punktist A punkti B" oli seega mõnevõrra uus kontseptsioon.
Nii otsustaski Põhja-Korea selle raskevõitu kontrolltöö tuimalt maha kirjutada – aga mitte pinginaabri, vaid klassi priimuse pealt. Seega importis sunnitööriik mõned tagaveolised bensiinimootoriga Mercedes 190E-d, et need juppideks võtta ja siis võimalikult täpselt järele teha. Paraku jäi deutsche Qualität Pyongyangist veel kaugemale kui Stuttgarti külje all asuv Mercedese tehas.
Kui Pyongyangi külmades angaarides kokkukeevitatud automoodustis lõpuks valmis sai, pani see kukalt kratsima: plekkveljed, neli silindrit, ei mingit salongisoojendust, konditsioneerist rääkimata. Puine ja krigisev Kaengsaeng 88 pakkus mõõdukatel kiirustelgi miini peal istumise tunnet, salong aga täitus paksult tolmuga. Isegi asfaldil.
Kui surmadrifter Jaan Piimal oleks Kaengsaeng paarutada olnud, oleks ka tema kolm noort sõpra veel elus, tantsimas õhtuse vikerkaare taustal. Sest Kaengsaengiga ei saanud rahulikult lapatsit anda, ilma et saaled oleksid kõveraks läinud ja kepsud läbi kapoti välja lennanud. Liiatigi ei olnud sel autol mitte mingit minekut. Ilmselt poleks ta tanklast täispaagiga lahkudagi suutnud. Ja litraažist rääkides oli mootorikubatuuri asemel üleüldse mõistlikum keskenduda prügikonteineri mahutavusele.