Tulemused avaldati Nature Communications Journal’is ja avastati, et üks annus testosterooni muudab meeste ostueelistusi, täpsemalt siis nende kaupade eelistusi, mida kutsutakse staatusekaupadeks. Kui meeste testosteroonitase kehas tõuseb, on nad altimad ostma kaupu, mis on ühiskonnas omandanud positsiooni, mida kirjeldatakse kui seisundit parandavat. Kuid seda ei juhtu siis, kui toodet üritatakse mehele maha müüa, reklaamides vaid, et see on kõrge kvaliteediga.

Selgubki, et kõrgema testosteroonitasemega mees tahab osta brändi- või luksuskaupu, sest see tekitab temas tunde, et ta on teistest meestest parem ning naiste seas võimekam. Mees, kelle testosteroonitase kehas on väiksem, ei tunne sellist põletavat vajadust osta endale kallist autot või brändikaupu, sest tema jaoks on olulised hoopis teised väärtused.

Selgus veel, et meeste testosteroonitase tõuseb näiteks ühiselt koos teiste meestega jalgpalli või muid mehiseid seltskonnamänge vaadates või mängides ning peale seltskonnast lahkumist on mehed eriti altid tegema kallihinnalisi oste. Testosteroonitase tõuseb ka siis, kui mees viibib seltskonnas, kus lisaks temale on veel palju kenasid ja edukaid mehi, sest siis tekib instinktiivne tunne, et nendega on vaja võistelda ja seltskonnas olevatele naistele muljet avaldada.

Allikas: Man of many