1. Kõikjal on pisikud

Kui enamus ilukaupluse müüjaid puhastavad pintsleid pärast iga klienti, siis miski ei garanteeri sulle sajaprotsendiliselt, et neid on puhastatud ka enne sind. Kuid sa ei peaks mitte ainult pintslite, vaid ka toodete pärast muretsema. Inimestele meeldib sõrmedega lauvärve, puudreid ja huulepulki katsuda. Mõned naised jalutavad meigileti juurde, haaravad huulepulga ja panevad seda otse oma huultele. See on üks šokeerivamaid vaatepilte! Mõelda vaid, kes kõik on neid tooteid enne näppinud.

2. Nad mängivad su ebakindlusega

Sa tunned end meelitatuna, kui müüja teeb kena komplimendi su näonaha või juuste kohta? Võta teadmiseks — nad teevad kõigile komplimente! Kui naine on algul tagasihoidlik ja ebakindel, siis pärast väikest egopaitust on nad tõenäolisemad oma muredest rääkima ja tooteid ostma.

3. Nad mõtlevad asju välja

Kahjuks keskenduvad ilutoodete müüjatele mõeldud koolitused rohkem müügile kui toodete koostisele ja mõjule. Muidugi räägitakse neile ka tootest endast, kuid põhjalikumad teadmised sellest tekivad alles aja jooksul — esimesel paaril kuul mõtlevad müüjad jutu välja. Tuleks meeles pidada, et poodides töötavad eelkõige müügiinimesed, mitte ilueksperdid.

4. Nad mängivad kedagi, kes nad pole

Müüjad räägivad juttu, mis tuleks justkui teadlaste või arstide suust ja see tekitab sinus tunde, et nad on tõelised eksperdid. Kui nad oleksid eksperdid, teadlased või arstid, siis nad ei töötaks ilutoodete poes müüjana! Teiseks, kui nad ütlevad, et on ise mõnda toodet kasutanud ja väga rahule jäänud, siis ei tasu sedagi kullana võtta. Tõenäoliselt ütlevad nad seda iga toote kohta, mida sulle müüa üritavad.

5. Tasuta proovimeiki pole olemas

Üks suurimaid trikke, kuidas inimesi ostma meelitada on nendele tasuta meigi pakkumine. Sina arvad, et istud maha, saad kauni meigi ja tänad naeratusega — nende jaoks on see sinu soojendamine enne suurt ostu. Jah, keegi ei hakka su peale karjuma või rusikaid vehkima, kui sa midagi ei osta, kuid sul endal on tühjade kätega lahkudes süüdlaslik tunne ning müüja on tige selle poole tunni peale, mis ta sinu peale raiskas.

6. Nad hindavad sind toodete järgi, mida kasutad

Tihti küsivad kosmeetikapoodide müüjad sinult, mida sa hetkel kasutad. Tegelikult see konkreetne toode neid ei huvita, küll aga läheb müüjale korda hind. Selle järgi, kui kalleid tooteid sa kasutad, oskavad nad öelda, kui palju raha sa võiksid kulutada ja kui palju aega sind moosides veeta.

7. Nad jälgivad, kui palju testereid sa võtad

Muidugi peaksid sa enne ostmist toodet pisut proovida saama, kuid müüja peab alati silmas, kas sa ka midagi ostad. Ükski müüja ei taha olla sinu tasuta nahahooldus, nii et ei tasu loota, et saad igal nädalal uue posu testereid, mida kasutada.

8. Nad vaikivad maha

Kui toode sisaldab mõnd ohtlikku ainet, mida inimestele ei soovitata (näiteks sulfaadid šampoonides), siis on müüja küll viimane inimene, kes sulle seda mainima hakkab.

9. Nad räägivad sind taga

Arvad, et kui poest väljud, siis oled ka unustatud? “Kui meil käib iseäranis kummaline klient, siis naljatame tema üle nädalaid,” tunnistab üks iluleti müüja. Eriti kui lased endale tasuta meigi teha ja jalutad midagi ostmata minema — kas arvad, et nad ei jää vaikselt sind selja taga susima?

10. Sa ei vaja tervet komplekti

Tahad osta näokreemi, kuid peaksid siis kindlasti muretsema ka sama sarja öö- ja silmakreemi ning seerumi? Oled huvitatud näopuhastusvahendist, kuid sellega peaks kindlasti kaasa ostma ka meigieemaldaja ja näovee? Pole tõsi! Selleks, et toode toimiks ei pea kasutama ka sama sarja kõiki teisi tooteid.