Teate ju küll! Seda, mida on helkurireklaamist palju kauem näidatud ning mis ajab tagajalgele kõik televaatajad — lasteaialastest pensionärideni.

No muidugi — ilge ja verine hambareklaam! Paar korda nädalas, vahel ka tihedamini kordub sama lugu — lapsed jooksevad teleka eest kiljudes kööki või kisendavad diivani peal ahastava häälega: „Jälle see, jälle see!“

Ise on nad sõrmed kõrva toppinud ja silmad kinni pigistanud ja lausa värisevad hirmust ja vastikusest. Samal ajal näitab teleriekraan, kuidas vesi kraanikaussi jookseb ja keegi sülitab verd ja lõpuks (ausõna, mul hakkab seda kirjutadeski kergelt halb) hammas kolksti kraanikaussi kukub.

Ausalt öeldes kardan ma seda reklaami ise ka mis hirmus, aga kuna ma ei passi pidevalt teleka ees, siis olen ma seda täies mahus näinud vaid ühe korra ja sellest piisas. Esimene kord ei osanud ju karta kah ja vaatasin, suu ammuli, et näe — uus reklaam. Kuni „puändini“ — hambakolksuni. Sellest korrast piisas.

Piisas kohe nii, et nüüd on mul allergia ka muude vannitoas üles võetud reklaamide suhtes. Niipea, kui algab mingi hügieenisidemete või dušigeeli promo ja ekraanil on kraanikauss, pööran ma igaks juhuks pea kõrvale ja surun käed kõrvadele. See hambakolks on siiani meeles, sellepärast.

Ma pole ainus! Isegi mu mehel, kes tuimal ilmel vaatab kõiksugu veriseid sõjafilme ning koledaid krimiuudiseid, lähevad silmad hambareklaami alguses vastikusest kissi ja ta pöörab pea ära. Et siis natukese aja pärast küsida. „Sai läbi või?“ Täitsa jama ju, kui tühine reklaamiklipp täismehele hirmu peale ajab.

Milleks selline kole šokireklaam? Pangu sinna ette hoiatav tekst, et järgnev klipp on sedavõrd kole,et pole mõeldud nõrganärvilistele, alla 18-aastastele, rasedatele ja südamehaigetele. Ja võiks olla kohe alguses ära öeldud ka see, et mis on õudsa loo moraal või et mida siis õigupoolest meile sedasi kolksudes pähe määritakse?

Ma oletan, et mingit hammaste väljakukkumisevastast hambapastat. Aga see on ainult oletus. Sama hästi võib see olla hambaharja, segisti, kraanikausi küürimispulbri, regulaarse hambaarsti kontrolli või mingisuguse vitamiini-tableti promo. Õudne on ikkagi!