“Tõepoolest kõik saabki alguse kodust ja lapsepõlvest ning, kui me võtame ühe väikese lapse, siis tegelikult laps koosneb ju kahest — emast ja isast. Kui üks pool temast saab haavata, siis saab haavata tegelikult selle lapse enesehinnang ja selle lapse kogu olemus,” alustas ta. “Laps peaks olema tervik ja pere peaks olema tervik.”

Rita tunnistab, et mõtleb aeg-ajalt kabinetis perede ja lastega tegeledes, et kui vaid vanemad saaksid kuulata või näha oma lapsi ausalt terapeudiga rääkimas. “Paljud lollused jääksid siis tegemata,” tunnistab ta.

“Mis vahet on sõnadel “mees” ja “isa”? Kui ma natukene süvenema hakkasin, sain aru, et vahe on päris suur,” tõdeb Rätsepp. “Minu mõttekäik jõudis välja ürgmeheni. Kui te kujutate ette sellist olukorda, kus ürgmees läks mammutit küttima, et toita oma peret, siis mida ta koju oma koopasse tulles näha tahtis? Ilmselgelt sooja lõkke ääres istuvat peret ja naist, kes hoiab seda kodu soojas, kes hoiab seda tuld elus, kes on valmistanud sooja õhtusöögi ning puhas boonus on see, kui seal jooksevad ringi ka järeltulijad. See on see pilt, mis tegelikult tänasel päeval meie rakumälust kuhugi kadunud ei ole. See on lihtsalt natukene muutunud. Sama isa läheb panka või teatrisse või kuhu iganes ta tööle läheb, täpselt samamoodi nagu ürgmees läks ja mida see sama tänapäeva mees tegelikult näha tahab? Ta tahab näha koju tulles täpselt seda sama vaatepilti — soe ja puhas kodu, soe toit, armastav naine ja boonuseks, kui need väikesed järeltulijad veel seal ringi siblivad.”

“Ma ei kujuta ette sellist ürgnaist, kes oleks koopasuul seisnud ja võtnud vastu seda mammutiga tulevat meest, et “Ah sellise mammuti tõidki või? Suuremat ei saanud?” või näiteks oli kehvem päev ja mammutit ei saanudki ning siis tuleb see virisev naine ja ütleb, et “Nii kehva mees oledki või? Naabri Jüri sealt kõrvalt koopast tuli palju suurema mammutiga. Kus sa käisid?”. See tundub meile naljakas, aga kui te kannate selle tänapäeva üle, kas on naljakas? Tegelikult ei ole, tegelikult on jumala kurb."

“Meheks ja naiseks olemise võti on kadunud, sest soorollid on kadunud,” jätkab Rita. “Need ürgsed ja mõnusad soorollid, meheks ja naiseks olemise sisu. See, et mees vastutab ja on kodus turvaisik, kellele toetutakse ning naine on see pehmem pool, kes hoiab kodu. Ma millegipärast arvan, et see võti on tegelikult ikka hästi palju naiste käes."

"Kes on hea isa? Öeldakse, et hea ema on see, kes armastab oma lapsi ja hea isa on see, kes armastab oma laste ema. Ma muudaks selle natukene veel laiemaks — hea ema on see, kes armastab oma lapsi ja oma laste isa. Austab teda. Täpselt samamoodi on hea isa see, kes austab oma laste ema ja armastab oma lapsi.”