Nimelt pakkus Mailis Reps välja, et koduõppel e-kooli kaudu õppides, ei peaks lastele hindeid panema. Ma leian just, et see on vajalik ja meie pere näite puhul ka ülimalt motiveeriv.

Oleme koduõppel olnud nüüd juba neli päeva ja uskumatu, kuidas see avaldab mõju minu teismelisele pojale. Ta on rahutu hing, kes on olnud koolis ikka õpetajate murelaps, oma veidi mässumeelse olemise, keskendumise raskuse ja äärmiselt sotsiaalse suhtlemisega. See on avaldanud mõju ka tema tulemustele, käitumine on rahuldav või veelgi hullem, hinded kehvapoolsed. Tal on raske tunnis tähelepanu koondada, unustab tihti oma kohustused ja saab õpetajatel pidevalt noomida.

Nüüd e-õppel pole ühtegi segavat faktorit, e-õppe erinevad netipõhised rakendused on talle põnevad, orienteerub nendes suurepäraselt, suudab oma ülesannetega sõprade füüsilise läheduse puudumise tõttu kiiremini ja paremini hakkama saada. On teeninud kodus juba mitu viite ja see tõstab ta ensehinnangut, sest ta pole enam riielda saav luuser, vaid täitsa tubli. Isegi on kiituse saanud, et oli üks väheseid, kes kodutöö blogi kaudu edastas, mitte lihtsalt ei saatnud meilitsi.

Käsi südamel, mina lapsevanemana ei ole tal õppida aidanud, sest kodukontoris töötamine on veel koormavam kui kontoris kohal olles. Kuna tema õppetöö ja minu tööaeg kattuvad, on ta ise oma toas sebinud ja suudab õppida nüüd paremini kui varem. Seega hinnete panek ka e-õppes on väga motiveeriv ja vajalik. Kui loobutakse hindamisest, siis ei pruugi seda õpilusti kauaks jaguda, vähemalt meie pere teismelise puhul. Praegu see töötab ja loodan, et meie kool ei lähe Repsi ettepanekuga kaasa.

Lapsevanemad, jagage kogemusi — kas e-õpe on teie lastele mõjunud pigem positiivselt või negatiivselt?