Alusta uut aastat 12 figuurisõbraliku lubadusega ja mahud peagi jälle oma lemmikseelikusse!

 (3)
Alusta uut aastat 12 figuurisõbraliku lubadusega ja mahud peagi jälle oma lemmikseelikusse!
Foto: Karin Kaljuläte

Kas ka selle aasta pikad jõulupühad on vaatamata kõigile ponnistustele toiduga kergemalt läbi ajada ja rohkelt talverõõme nautida osutunud siiski liigselt toidurohkeks ja väheliikuvaks? Kas tunned end pisut ülesöönuna, millest annavad märku ebamugavalt pingul vöö või püksirihm? Kas on tunne, et just nüüd peaks midagi ette võtma?

Kevadeks ja rannahooajaks soovib peaaegu iga Eesti naine pisut kaalu kaotada. Pühadejärgne aeg ja uue aasta algus on sobiv aeg, et anda kergemat olemist kehale ja tasakaalustada toidulaud.  Kas soovid juba paari nädala pärast end kergemalt ja erksamalt tunda? Kui jah, siis see on tegelikult väga lihtne, vaja on vaid alustada.


Figuurisõbrad soovitavad:


  1. Püstita eesmärk — millist tulemust soovid, mis see sulle annab ja kuidas seda saavutada. Ära otsusta, et sa ei söö üldse või sööd vähem vaid tee konkreetne plaan.


  1. Mõtle läbi olulised punktid — mida eelistad toitudest, millistel aegadel päevas sööd ja kuidas ning kui palju liigud. Mõtle läbi oma võimalused, ole avatud uutele.


  1. Vähenda igapäevases menüüs lihasaaduste osa ja tee nädalas 1 lihavaba päev, seejuures kasuta iga päev naturaalseid piimatooteid.


  1. Seotud lood:

    Kokkuhoid liha arvelt pole veel kokkuhoid rasvade ja valgu arvelt — kasuta salatites pähkleid, seemneid, avokaadot. Lisa köögiviljatoitudele õli, söö rohkem kaunvilja ja kala.


  1. Keeda kord nädalas köögiviljasuppi — tee seda erinevatel viisidel, kasutades erinevaid köögivilju. Sellega saad väljaveninud magu täita väiksema kalorihulgaga ja lisaks sellele vajad rammusamat toitu vähem.


  1. Söö 2-3 korral nädalas kaunvilja. Keeda mõnusat hernesuppi, lisa panniroa juurde ube, kostita end mõne huvitava läätseroaga.


  1. Söö vaid kvaliteetset toitu, milles on mõõdukalt taimset rasva ja vähe suhkrut, unusta mõneks ajaks kiirtoit, rämpstoit ja maiustused (või luba vaid kord nädalas).


  1. Söö rohkem köögivilja (ka konserveeritud) ja puuvilja. Köögiviljad „lahjendavad toitu” ja puuviljadest saad piisavalt magusat.


  1. Joo teadlikult vett vähemalt 4-5 klaasi päevas. Asenda kõik magusad joogid veega (kui soovid maitset, lisa apelsinitükke, sidrunit, külmutatud marju vm)


  1. Hoia päeva jooksul 3-4 tunniseid toidukordade vahesid (mitte pikemaid). Nii hoiad ära suure nälja ja varustad keha piisava energiaga


  1. Kerge ja rohke köögiviljaga õhtune toidukord annab tunda juba järgmisel hommikul kerge ja hea olemisena. Hommikune korralik toidukord aga käivitab organismi ja annab päevaseks tegutsemiseks energiat.


  1. Kasuta iga võimalust jalgsi liikumiseks (lift asenda trepiga, bussi ootamise asemel kõnni järgmisse peatusse, auto jäta parkla kaugeimasse nurka jne) — seda teevad kõik, kes soovivad olla heas vormis.


Selleks, et anda oma pühadest kurnatud organismile ja kehale taas rohkem energiat ja vajalikke vitamiine, jälgi figuurisõbralikke nõuandeid. Nii leiad endas taas erksa, terve ja teotahtelise inimese.