Ideaalkaalu saavutamise aasta: 10 mõtet, mis aitavad sul motivatsiooni leida ja säilitada

 (10)
Ideaalkaalu saavutamise aasta: 10 mõtet, mis aitavad sul motivatsiooni leida ja säilitada
Photo by bruce mars from Pexels

Sel aastal võtan alla! Kui mitu korda oled seda uusaastalubadust endale andnud? Üheltpoolt teeb see elu lihtsaks — ei pea igal aastal uut lubadust välja mõtlema -, kuid teisalt tuletab meelde järjekordset raisatud aastat.

Jagan neid nippe ja trikke, mis mind ennast kaalulangetusteel aitasid ning mis on viimastel aastatel mu kliente motiveerinud. Alustame kõige olulisemast — motivatsioonist!

Kõik algab peast! Tegelikult on põhitõed tervislikust toitumisest kõigile teada. Küsimus on selles, miks me neid ei kasuta? Õige vastus on, et meil pole piisavalt motivatsiooni. Seega, enne menüü korrigeerimist leia üles motivatsioon.

Vaata korraks tagasi! See, milline sa välja näed, on elustiili tulemus. Vajadusel tuleb seda muuta. Mõtle, kui kaua oled soovinud ideaalkaalu saavutada ning kas tahad veel aega raisata. Kui vastus on ei, asu tegutsema, sest keegi teine seda sinu eest teha ei saa.

Unusta senised nipid ja trikid! Unusta ära kõik senised dieedid ja viisid mida oled proovinud ideaalkaalu saavutamiseks. Kui sa pole nendega oma eesmärki saavutanud või oled saavutanud selle lühiajaliselt, siis järelikult need ei toimi. Kui soovid senisest erinevat tulemust, tuleb midagi hoopis teisiti teha. Vajadusel võta appi toitumisnõustaja.

Ära stressa! Kui muidu on organismi peaülesanne seedida, siis stressi puhul jääb see teisejärguliseks. Seedimine muutub aeglaseks ja ebatõhusaks, sest keha on valmis hoopis võitlema või põgenema. Pikaajalise stressi ja depressiooni tagajärjeks võib olla maomahla madal või ülikõrge tase ning pankreaseensüümide puudulikkus, samuti kõrgenenud veresuhkrutase. Seega: lõdvestunud seisund on ülioluline.

Seotud lood:

Kaalu end iga päev. Kaalu ennast igal hommikul pärast WCs käimist. Kui number on senisest suurem, ei pruugi see veel midagi halba tähendada, tegu võib olla seedimata toidu või liigse vedelikuga, kuid kui number on väiksem, ergutab see edasisele. Motivatsiooni on igaks päevaks vaja!

Kiri iseendale. Kui oled oma motivatsiooni tipul, kirjuta endale kiri. Kirjuta üles kõik põhjused, miks tahad ideaalkaalu saavutada. Kui laiskus uuesti peale kipub, loe kiri taas läbi ja motivatsioon on tagasi.

Jaga eesmärk osadeks! Kui sul on palju liigseid kilosid, jaota oma eesmärk kuude peale ära. Näiteks kui tahad iga kuu võtta alla 2 kg, siis ei tundu eesmärk nii kättesaamatu. Kui saavutad oma kuu eesmärgi, premeeri end, näiteks mõne uue rõivaeseme või ehtega. Ära osta suvalist pluusi, vaid mõtle pikalt ja osta täpselt see, mida hing on kaua ihaldanud.

Saa endast võitu! Kui sul on mõni “keelatud” toit, millest sa ei suuda kuidagi loobuda, siis pane see toit endale terveks päevaks lauale ja proovi seda mitte süüa. Kui sellega hakkama saad, oled korda saatnud midagi enneolematut, mis annab jõudu edaspidi ahvatlustele ei öelda. Oled siis nagu isude taltsutamise maailmameister!

Liitu õige infoväljaga. Kui suhtled vaid inimestega, kelle jaoks on tavaline süüa rämpstoitu ja õhtud läbi diivanil logeleda, on raske ennast püsivalt motiveerituna hoida. Hakka parem sotsiaalmeedias jälgima tervisliku toitumise ja liikumise lehti.

Ma ei tohi vs ma ei taha. On suur vahe, kas sisendame endale, et me ei tohi süüa ühte või teist asja või siis et me ei taha neid süüa, sest need ei sobi meie kaalueesmärkidega. Mõte „ma ei tohi” on kaalulangetamise seisukohalt poolik mõte, sest mida rohkem sisendame endale, et ei tohi, seda rohkem sellele mõtleme ja seda rohkem seda tegelikult tahame. Mõtet „ma ei tohi” tuleb edasi mõelda kuni hetkeni, kus langetame otsuse „ma ei taha,” siis on see lõplik otsus ning aju ei ketra seda enam edasi ja tagasi.