Inglismaal kulutab 80% inimestest rohkem kinkekaartidele kui tegelikele kingitustele. Paraku on kinkekaartidel erinevalt rahast aegumistähtaeg, mistõttu läheb saareriigis 300 miljonit naela lihtsalt seepärast tühja. Lisaks sellele on alati risk, et koht, kust kaart osteti läheb pankrotti ja siis pole kinkekaardiga enam midagi teha.

Tarbijaportaali Savvy Woman asutaja Sarah Pennells soovitab samuti enne kinkekaartide ostmist kaks korda mõelda: “See on küll mugav variant ja etem kui lihtsalt raha kinkimine, ent ühelt maalt võib kink olla täiesti väärtusetu, kui ettevõte oma tegevuse peaks lõpetama. Hiljuti on pankrotti läinud mitmed suured kaupluseketid, mis peaks meid ettevaatlikuks tegema.” Eestis polnud suuri kette nagu Toys R Us või House of Fraser, ent sarnaseid süžeesid on väiksemas mastaabis meil siiski olnud. Kevadel vahetusid restorani Apelsini Raudtee omanikud ning uued ülemused teatasid, et kõik vanad kinkekaardid kaotavad kehtivuse. Õnneks said nad aru, kui ebaaus see tarbija suhtes on ning võtsid oma öeldu tagasi, ent alati ei pruugi kõik niimoodi laabuda.

Lisaks on alati mure aegumisega. Inglismaal jääb näiteks 5% kõigist kinkekaartidest kasutamata, kuna enne jõuab kätte neile märgitud tähtaeg. Kuna igal ettevõttel on vaba voli need määrata, võib teinekord olla üsna keeruline meelde jätta, millal mis kaart aegub. USAs on seadus ette kirjutanud, et kinkekaart peab kehtima vähemalt viis aastat. Šoti rahvuspartei liige Patricia Gibson pooldab samuti reeglite muutmist: “See oleks ju mõistlik. Kui USAs ehk kapitalismi sünnikohas suudeti nii teha, siis miks oleme meie kehvemad? Inimesed kulutavad oma raskelt teenitud raha ära ja kui see kinkekaart jääb kasutamata, on tegemist ju ettevõtte kasumiga.”