Pühad on kohe käes! Need lihtsad harjumused garanteerivad, et sa ei võta söögiorgiaga ühtegi kilo juurde

 (4)
Pühad on kohe käes! Need lihtsad harjumused garanteerivad, et sa ei võta söögiorgiaga ühtegi kilo juurde
Foto: Anthony Tran/Unsplash

Eks iga naise hirm on, et jõulutoite ja -jooke nautides lisanduvad ka kilod ning kuidas siis mahtuda 31. detsembril liibuvasse litterkleiti? Aga kui vaevud end kaks korda nädalas kaaluma, hoiad jõulupühadega lisanduvad kilod endast eemale, õpetavad eksperdid.

Enamik inimesi võtavad pühadeperioodil keskmiselt 0.5-1 kilogrammi juurde, aga Birminghami ja Loughborough ülikoolide eksperdid on avastanud, et kui astud lihtsalt paar korda nädalas kaalule ja hoiad muutustel silma peal, hoiad ka lisandunud kilod eemale, vahendab Daily Mail.

Sellise mõistmiseni jõuti, kui jälgiti 272 vabatahtliku käitumist möödunud aasta jõuludel ja aasta enne seda. Uuringus osalenud, kellest enamik ehk 78% olid naised ja kes olid keskmiselt 44 aastat vanad, jagati kahte gruppi. Pooltele jagati nippe, kuidas ülesöömist vältida ja paluti neil end kaks korda nädalas kaaluda ning teisel poolel lasti jätkata nagu ikka.

Esimesel grupil soovitati näiteks kulutada 21 minutit jooksmise ja 33 minutit jalutamise peale, et kulutada mõned lisakalorid. Lisaks anti neile järgnevad nipid:

1. Proovi süüa iga päev umbes samal ajal, olenamata sellest, kas sööd kaks või viis korda päevas.

2. Vali võimalusel vähendatud rasvasisaldusega toidud ja kasuta kõrge rasvasisaldusega tooteid (või, õlid jne) võimalikult vähe.

3. Jaluta 10 000 sammu iga päev (võrdne 60-90 minuti keskmise aktiivsusega).

Seotud lood:

4. Kui näksid, vali tervislikumad variandid nagu värsked puuviljad või madala kalorisisaldusega jogurt šokolaadi ja küpsiste asemel.

5. Järgi ka seda, mis toidu pakendil kirjas on. Kontrolli, kui palju iga toode suhkrut või rasvu sisaldab.

6. Ära kuhja toitu taldrikule (ainult köögiviljad on lubatud) ja mõtle kaks korda enne, kui endale juurde tõstad.

7. Ära istu liiga palju ja tõuse iga tunni tagant kümneks minutiks püsti.

8. Mõtle ka sellele, mida jood. Eelista vett või suhkruvabu jooke. Suhkruvaba puuviljamahl sisaldab siiski naturaalseid suhkruid, mistõttu piirdu ühe klaasitäiega (200ml) päevas. Ka alkohol on väga kaloririkas, mistõttu kui oled naine, piirdu ühe joogiga ja kui mees, siis maksimum kahe joogiga. Kokteile sega kokku vee, soodavee või madala kalorisisaldusega jookidega.

9. Rahune! Ära söö sammu pealt või telekast jõulufilme vaadates. Mine söömiseks laua taha.

10. Söö päevas vähemalt viis portsjonit puu- ja köögivilju (400g kokku).

Tulemusena avastati, et inimesed, kellele toitumisalast nõu ei antud, võtsid vahemikus novembrist jaanuarini juurde keskmiselt 370 grammi. Teised aga hoopis langetasid kaalu — keskmiselt 130 grammi.

Uuringu autori Frances Masoni sõnul võib jõululaupäeval üks inimene tarbida ära lausa 6000 kalorit ehk ca kolm korda rohkem, kui talle päevas ette on nähtud.

Seega, mida sina jõuludel teha plaanid — juurde või alla võtta?