Soovitusi uue aasta esimesse päeva: ära jää diivanile vedelema, vaid vii need lubadused nüüd päriselt täide!

 (3)
Soovitusi uue aasta esimesse päeva: ära jää diivanile vedelema, vaid vii need lubadused nüüd päriselt täide!
Foto: erakogu

Aasta lõpus suure tuhinaga antud uusaastalubadused tervislikuma eluviisi poole püüelda kipuvad tavaliselt juba esimestel päevadel unarusse jääma. Kui aga kohe härjal sarvist haarata ja uue aasta esimesele päevale mõni kehale ja meelele kasulik tegevus planeerida, on lihtsam õigel kursil püsida.

Liiguta

Kahtlemata on üks enim antud uusaastalubadusi uuel aastal sportliku eluviisiga alustada, mis aga 31. detsembri pidustustest taastudes enam nii kindel plaan ei ole. Selle asemel, et diivanil telerimaraton ette võtta, hoopis liiguta — trenn annab kehale ja vaimule tõeliselt hea laengu ja võitmatu tunde, millega uut aastat tervitada.

“Et uuel aastal kohe hooga alustada ja sportlikku eluviisi juurutada, korraldame juba teist aastat koos MyFitnessiga 1. jaanuaril Tallinnas ja Tartus mõnusa ühistreeningu, kus igaühel on võimalik proovida erinevaid treeningstiile ning leida ehk uueks aastaks uue lemmiku. Kõik, kes registreeruvad MyFitness kodulehel või kasutavad Tallinna Ülemiste City ja Tartu Annelinna MyFitnessis treeningule saabudes salasõna „PROfeel“, pääsevad treeningule tasuta,“ ütles Valio turundusdirektor Krista Kalbin.

Kui aga trenniga veel nii sina peal ei ole, siis võta ette värskendav jalutuskäik kodutänavatel, mine loodusesse matkama või tee kodus suurpuhastus, mis lisaks füüsilisele koormusele aitab ka peal mõtetest puhata.

Seotud lood:

Toitumine korda

Pärast jõulupühi ja uue aasta pidustusi vajab organism rikkalikest toitudest puhkust, nii et tervisliku toidu kursil võiks alustada kohe aasta esimesel päeval. Tee oma kõhule pai ning söö mitmekesiselt ja tervislikult. Püüa mitte veeta päeva vana-aasta õhtu jääke nokkides, vaid mõtle 1. jaanuari toidule juba eelmistel päevadel poes käies. Koosta vähemalt kolme toidukorraga menüü, mis ei koormaks organismi ja annaks sellele kasulikke toitaineid ja vitamiine, millest kehal on pühade perioodil vajaka jäänud.

„Toitumise korrastamine ei tähenda ju sugugi seda, et pead edaspidi ainult köögiviljadest toituma ja ees seisavad näguripäevad. Tuleb taastada normaalne rütm ning valida toiduained, mis pakuvad lisaks toiteväärtusele ikka ka maitsenaudingut. Valio tootevalikus on patuvabaks maiustamiseks saadaval näiteks PROfeel sari, mis on valgurikas ja samas täiesti suhkruvaba,“ rääkis Valio esindaja.

Tee midagi hingele

Enne, kui igapäevarutiin taas kohale jõuab, naudi iseenda ja lähedaste seltskonda, puhka ning tegele asjadega, mida oled pikalt edasi lükanud või milleks muidu aega napib. Kasuta võimalust lugeda nukralt öökapile seisma jäänud raamatut, vaadata ära lemmiksarja järgmine osa (langemata maratoni kütke!), mängida terve päev lastega või olla perega.

Uue aasta alguses on ka paras aeg võtta ühendust oluliste inimestega, kellega pole ammu rääkinud — helista ja soovi head uut aastat kaugetele sugulastele või kutsu ammune sõber kohvile.

Samuti annab positiivse alguse aastale see, kui teed kellelegi head. Vaata kodus ringi selle pilguga, et ehk leidub seal tekke, riideid, mänguasju, raamatuid, mis võiksid rõõmustada mõnd turvakodu või puudust kannatavate inimeste hoolekandeasutusi. Ka rahaline annetus südamelähedase missiooniga organisatsioonile on ilus kingitus, mis annab ka kinkijale häid emotsioone.