Lihtsate nippide abil on võimalik oma iseloomu parandada ja end töökaaslastele (ja ülemustele!) meeldivamaks muuta.

Ole positiivne
Ei ole keeruline olla rõõmus, kui kõik on hästi. Trikk on selles, kuidas rõõmsat meelt ka rasketel aegadel säilitada. Kui masendus peale tuleb, mõtle millelegi toredale, mis sinuga möödunud korral samasuguses situatsioonis juhtus või kuidas sa sellest välja tulid.
Järgmiseks teadvusta endale, et suudad oma mõtteid kontrollida. Pessimistid on tavaliselt ise sellise tee valinud, keegi ei ole sündinud üdini tigeda või negatiivsena. Kui ei usu, vaata imikuid — nende loomulik olek on naeratav ja elujaatav. Kui pöörad teadlikult oma halvad mõtted positiivsesse suunda, üllatad oma hea tujuga nii iseennast kui kolleege.
Kahtlemata ei ole optimistiks saamine kerge protsess, selle kallal tuleb vaeva näha, sellest on kirjutatud tohutul hulgal raamatuid ning psühholoogid on pidanud sadu loenguid. Aga proovi esialgu ainult kuu aega rõõmus olla. Mõtle sellele ja käitu vastavalt. Sul ei ole midagi kaotada!

Tee nalja ja naerata
Kontoris kipuvad inimesed tihti professionaalseteks robotiteks muutuma ning unustama, et tegelikult meeldib meile naerda. Ja meile meeldivad inimesed, kes suudavad meid naerma ajada. Kui ühtegi head nalja meelde ei tule, kingi kolleegidele vähemalt üks naeratus. Kontorit, kus kolleegid mööduvad teineteisest tere ütlemata, kus keeegi ei naerata ning valitseb haudvaikus, võidakse välisel vaatlusel pidada küll väga ametlikuks ja asjatundlikuks, kuid keegi seal eriti viibida ei taha. Niisiis — räägi nalju, naera ja naerata. Mõnele töökaaslasele võid sa tõepoolest sellega närvidele käima hakata, kuid tõenäoliselt on rohkem neid, kes soovivad sinuga tuttavaks saada.

Ole kirglik ja pühendunud
Mõnus on suhelda inimestega, kel silm särab, kui ta räägib oma tööst, hobist, lastest või raamatust, mis talle väga muljet on avaldanud. Mida pühendunum sa oled, seda põnevam sa kolleegidele tundud ja seda rohkem soovivad nad sinu seltskonnas viibida. Kui teed praegu tööd tuimalt ja monotoonselt ning loodad, et ehk kunagi leiad ka sellise ameti, mis sulle väga meeldib ja millele sa end sajaprotsendiliselt pühendad, võid tegelikult lihtsalt oma aega raisata. Iga amet nõuab pühendumist! Kindlasti on ka sinu praeguses firmas ja sinu ametipostil midagi, mille üle uhkust tunned, ära siis pelga seda välja näidata.

Kõigile meeldivad komplimendid
Inimesed, kes tunnevad end komplimente tehes ja neid vastu võttes mugavalt, meeldivad kõigile. Paljud meist kulgevad läbi elu ilma komplimentideta välimuse või töötulemuste kohta. Leia võimalus kiita naiskolleegi uusi kingi või soengut ja tunnustada meeskolleegi tema suurepärase tööalase saavutuse eest. See ei ole üldse keeruline ja nõuab väga vähe aega, seega — proovi! Muidugi on komplimentidega väga lihtne ka liiale minna ja siis ei võeta sind enam tõsiselt. Usutavuse kaotad sa ka siis, kui kompliment ei ole siiras.

Ole heasoovlik
Selle asemel, et kolleegile eksimuse pärast peale karata ja üks korralik vihane loeng pidada, mõtle parem, miks ta eksis ja kuidas saaks eksimust parandada. Sinu sõbraliku hääletooniga antud soovitustest õpib ta palju rohkem kui närvilisest röögatusest: „Kuidas sa ei oska?!“ Negatiivsed mõtted kolleegi suunas tuleks asendada positiivsega ning eeldada, et inimesed on üldjuhul head ning soovivad head.

Ära näita välja, et tunned end ebakindlalt
Kui lähened kolleegile või kliendile sõnadega „Ma tean, et see ei ole päris see, millega sa oled harjunud,“ või „Hea küll, ma tean, et sa ei ostaks seda toodet kunagi, aga äkki heidaksid siiski ühe pilgu,“ võid kindel olla, et kukud läbi. Võib-olla üritad sa nende sõnadega olla tagasihoidlik ja näidata austust, kuid need mõjuvad äärmiselt ebakindlalt ja tekitavad umbusku selles, kelle poole pöördud. Igaühel on väikesed kõhklused ja kahtlused oma oskuste ja teadmiste osas ning see on väga normaalne. Kuid töösituatsioonis ei tule need kuidagi kasuks.

Kuula
Lasteaiast saati on meile õpetatud, et kaasvestlejaid tuleb kuulata. Ja sellega need õpetussõnad ka lõppevad. Inimesed küll teavad, et tuleb kuulata, kuid kuidas seda teha, pole neil aimugi. Sellest ei piisa, kui vaatad vestluspartnerile tardunud kalasilmadega otsa ja mõmised vahepeal „mhmh.“ Ütle midagi, mis näitab rääkijale, et sa jälgid tema juttu. Kui noogutad või raputad pead, osaled vestluses ja annad kaaslasele tagasisidet, meeldid sa talle kohe palju rohkem!

Ole paindlik
Töötajaid, kes on valmis proovima uusi töövõtteid, kaaluma uutmoodi lähenemist või omandama uusi oskusi, peetakse üldiselt huvitavamateks ja meeldivamateks. On üks inimtüüp, kes on kategooriliselt vastu igasugustele uuendustele. Nad keelduvad minemast uude restorani, proovima uut arvutiprogrammi või vahetama harjumuspärast ja mugavat töötooli uue vastu. Selge see, et inimestele meeldivad erinevad asjad ning mugavustsoonid on ka kõigil erinevad. Kuid mida avatum oled uuendustele ning mida rohkem võtad arvesse kolleegide soovitusi, seda rohkem sa neile ka meeldid.

Ära unusta häid kombeid
Arvatakse, et head kombed on unustatud väärtus. Tegelikult ei ole.
Palun, tänan, tere, vabandust ja head isu peaksid kuuluma sinu igapäevasesse sõnavarasse. Naistele ukse avamine, mütsi siseruumis peast võtmine, vanadele inimestele istet pakkumine ja võõrastele inimestele „teie“, mitte „sina“ ütlemine jätavad sinust hea mulje. Aeg ajalt viska pilk peale mõnele käitumisõpikule ning mõtle, kuidas saaksid oma olekut veelgi parandada.
Loomulikult on ka välimus oluline. Hommikune dušš, hambapesu, juustepesu ja puhtad riided on täispakett, millest ühtegi osa ei tohiks ühelgi hommikul unustada. See ei ole ju väga keeruline?!
Korrektne keelekasutus ning grammatika käivad samuti siia alla. Liigne släng ning familiaarsused tööalastes vestlustes ja kirjavahetuses vähendavad sinu tõsiseltvõetavust.
Ja üks väike asi veel — kellelegi ei meeldi klatšimoorid!

Tagasihoidlikkus on voorus
Siiras tagasihoidlikkus meeldib inimestele väga. Küsimus on selles, kuidas olla malbe ja tagasihoidlik ilma, et see mõjuks võltsilt. Selleks teadvusta endale, et alati leidub inimesi (ka sinu kollektiivis!), kes on sinust targemad, osavamad ja kogenumad. Ja mõnikord on neil palju paremad ideed kui sinul.

Allikas: Northorion