3 viisi, kuidas oma töötajaid ka praegusel keerulisel ajal motiveerida


3 viisi, kuidas oma töötajaid ka praegusel keerulisel ajal motiveerida
Foto: Marten Bjork/Unsplash

Olenemata sellest, millises valdkonnas sa töötad või kui suur on su meeskond, liidriks olemine ei ole lihtne ülesanne. Sa pead neid nõustama, samal ajal distsipliini hoidma ja lisaks veel julgustama. Nende rollide vahel tasakaalu leida nõuab kristallselget strateegilist visiooni, kirge oma meeskonna vastu ja pühendumist, et iseenda emotsionaalset intelligentsust kasvatada.

Kuigi töötajaid on alati võimalik asendada, ei pruugi sa kunagi ühtegi konkreetset oskust asendada suuta. Tänases majandussituatsioonis tasuks hinnata just olemasolevaid töötajaid, sest nemad ongi sinu suurim vara ning kõige olulisem asi, mis sa oma töötajate jaoks teha saad, on neile näidata, et sa mõistad seda ja oskad neid hinnata.

Kõrgete lootuste seadmine mitte ainult ei inspireeri inimesi, aga võimaldab ettevõtetel oma töötajatest parima võtta. Päeva lõpuks, sinu meeskonna edu võrdub sinu eduga.

Seega, pea meeles neid kolme asja:

1. Aita neil panna paika oma karjääri teekond

Selleks ei piisa alati vaid aastavestlusest, vaid arenguteemalisi vestlusi tuleks maha pidada ka muul ajal ning kindlasti sagedamini kui kord aastas. Olgu selleks siis vestlus kord kvartalis või lõuna vabamas keskkonnas või hoopis midagi vahepealset (seda kõike saab teha ka läbi Skype'i!) — uuri talt, millisena ta ise hetkel enda arengut näeb ja kuhu soovib jõuda.

Seotud lood:

Pööra samal ajal tähelepanu sellele, kuidas ta end tunneb ja su küsimustele vastab. Oluline on, et su töötaja teaks, et tema karjäär läheb sulle korda.

Jaga oma eesmärke temaga ja küsi tema omade kohta ka, sest nii näeb su töötaja, et sa usaldada teda ning tal on lihtsam ka ennast avada.

Lisaks too välja viise, kuidas sina või ettevõte tervikuna saaks aidata teda eesmärkide saavutamisel.

Ärge lõpetage kohtumist enne, kui teil mõlemal on konkreetsed sammud teada.

2. Kasuta võimalusi õppimiseks ära

Julgusta oma töötajaid kogemustest õppima — nii headest kui ka halbadest. Tuleta neile aeg-ajalt meelde, et nad vaataksid peeglisse ja mõtleksid tehtu üle järele. Mis läks hästi? Mis ei läinud väga hästi? Kuidas tulevikus paremini toimida? Võid tema tähelepanu nendele õppetundidele suunata igapäevaselt või hoopis teie omavahelistel kohtumistel tagant järele.

3. Kasvata sellest tööalasest suhtlusest välja sõprussuhe

Töötajad tahavad, et neil oleks kolleegidega lähedane suhe ja sel on otsene mõju ka tulemustele. Kui töötajad tunnevad tõepoolest, et nad on osa ühest erilisest kambast, teevad nad ka ettevõtte jaoks positiivsemaid samme.

Selleks, et teievaheline sõprussuhe saaks üldse areneda, anna oma alluvatele aega ja ruumi, et tööülesandeid tehes ka omavahel suhelda. See võib tähendada 15minutilist kohvipausi enne koosoleku algust või puhkeruumide tekitamist kontoriruumidesse. Lisaks annagi oma töötajatele ühiseid ülesandeid, et neil oleks rohkem põhjust teineteisega suhelda.

Allikas: Entrepreneur