Avatud kontori etikett: mida seal tohib ja mida ei tohi teha?
Paljud meist töötavad avatud kontoris. Kuid see pole niisama — sellises töökeskkonnas on oma etikett, mida oleks viisakas järgida, et teiste inimeste tööd mitte häirida. Ajakirja Psühholoogia Sinule värskes numbris on toodud avatud kontori põhireeglid, mida jagame ka Naisteka lugejaga.
1. Pea lugu sellest, kui sinu kolleeg teeb tööd
See, kui istute kolleegiga lähestikku, ei tähenda, et peaksid temaga ilmtingimata pidevalt suhtlema. Kui sulle tundub, et teine inimene on keskendunud, siis ära sega teda. Kui sul on vaja midagi küsida, siis pöördu tema poole hiljem või saada e-kiri. Avatud kontoris tuleb kasuks ka see, kui lepitakse kokku reeglites — näiteks selles, et kui klapid peas, siis ei tohi segada.
2. Lõhnad
Pea meeles, et väikses ruumis tunduvad kõik lõhnad intensiivsemad. Arvesta sellega, kui sa oma töölaua taga sööd. Pigem einesta köögis, puhkeruumis või mis veelgi parem, mine tee väljas jalutuskäik. Tasub ka meeles pidada, et mõned inimesed on lõhnade suhtes äärmiselt tundlikud, seega tasub avatud kontorites parfüümiga pigem tagasi hoida.
3. Proovi tekitada võimalikult vähe lärmi
Häälekad vestlused kolleegidega või telefonikõned võivad kaastöötajaid väga segada. Kui sul on plaanis pikem telefonikõne või tahad kolleegiga mõnes tööküsimuses pikemalt aru pidada, siis mine eemale.
Refereeritud artikli täisteksti leiad ajakirja Psühholoogia Sinule septembrikuu numbrist!