Magasid halvasti või oled lihtsalt omadega läbi, aga töö nõuab tegemist? Aitame sind hädast välja


Magasid halvasti või oled lihtsalt omadega läbi, aga töö nõuab tegemist? Aitame sind hädast välja
Foto: Martine Savard/Pexels

Olete öösel halvasti maganud, uinusite alles vastu hommikut, kuid töö on vaja ikkagi ära teha. Kust ammutada jõudu?

Kõige lihtsam viis on end üles raputada — hammustada keeleotsa, kuni on tunda kerget valu. Võib ka mõned korrad järsult ja sügavalt vajutada küünega punktile, mis asub täpselt nina all.

Nüüd suunduge vannituppa. Enne tavapäraseid hommikusi hügieeniprotseduure kasutage kontrastdušši, alustades kuumast veest ja lõpetades külmaga. Seejärel hõõruge end korralikult rätikuga kuivaks.

Käige 2-3 minutit mööda massaaživaipa.

Võtke enne sööki teelusikatäis mett ning jooge peale klaas külma vett.

Harjake 3 minuti jooksul juukseid erinevates suundades.

Hõõruge umbes minut aega energiliselt oma kõrvalesti.

Masseerige 2-3 minutit kreeka pähklitega oma peopesi.

Kui eelmised protseduurid tegite läbi kodus, siis viimast soovitatakse teha juba töö juures: soovinud naeratades kolleegidele ilusat hommikut, seadke end toolile mugavasse asendisse ning istuge seal vaikuses 3-5 minutit (kui see muidugi võimalik on). Parem oleks seda teha suletud silmadega ning üksteise vastu surutud sõrmeotstega.

Täna tuleb teil tähtsaid asju lahendada, nendest sõltub paljuski teie karjääri edaspidine areng. Isegi kui olete eneses kindel, pole paha end veelgi enam kindlustada.

1-2 minuti jooksul masseerige nn neurasteenia joont, mis asub vertikaalselt keset laupa. See soodustab ajurütmide harmoonilist tööd.

Seotud lood:

1 minuti jooksul hõõruge kõrvanibusid. Nii koondate oma tähelepanu.

Hõõruge jää või niiske salvrätikuga nägu ja kaela. Loputage külma veega käed ning hõõruge need kiiresti soojaks.

Suruge 1-2 minutiks sõrmeotsad vastamisi ning keskenduge eelseisvale tähtsale tööle.

Et suu ei hakkaks vastutusrikkal hetkel kuivama, hõõruge peopesi vastamisi, seejärel masseerige ükshaaval läbi kõik sõrmeotsad.

Teid ootab ees vestlus ebameeldiva isikuga — partneriga, kellega on raske milleski kokku leppida, või hooletu kolleegiga.

Sellisel juhul on väga tähtis kaitsta end negatiivse energia eest. Selleks ristake käed rinnal ning samal ajal pange ka jalad risti. Pöidlad võib rusikasse peita. Et aga vabaneda ärritusest, pange parem peopesad „lukku” — ristake sõrmed omavahel. Ärge vaadake oma vestluskaaslasele silma. Pistke suhu midagi haput, näiteks sidrunilõik või kompvek.

Teid on suudetud täiesti endast välja viia, kogu teie sisemus keeb. Püüate end kätte võtta, mõistes, et sellises keerulises olukorras aitab vaid rahu, kuid külmaverelisus on teid maha jätnud. Mis siis ette võtta?

Jooge mõned sõõmud külma vett, et oma keevalisust maha jahutada.

Hõõruge kergelt mõne minuti jooksul kõrvataguseid, seejärel juuste piiri kaelal.

Silitage õrnalt käeselgi perifeeriast tsentri poole, st alates sõrmede vahedest.

Läbirääkimised on veninud pikale ning teil on raske haigutust tagasi hoida. Vaja on end ergutada, et mitte olukorra üle kontrolli kaotada.

Näpistage end valusalt suvalisest kohast (ainult ärge huulde hammustage).

Torgake küünega või millegi teravaga (pliiatsiga, pastakaga) peopesa keskele — punkti, mis asub umbkaudu keskmise ja nimeta sõrme vahel.

Järgmisel korral ärge püüdke tähtsaid asju lahendada täiskõhuga. Kerge näljatunne muudab inimese otsustavamaks ning tähelepanelikumaks.

Pärast pingelist tööpäeva tunnete end tühjakspigistatud sidrunina. Ometi vajab ka perekond teie tähelepanu. Kust võtta jõudu?

Peske endalt kontrastdušiga maha kõik negatiivsed emotsioonid, mis päeva jooksul kogunenud on. Protseduur lõpetage sooja veega.

Heitke 5 minutiks pikali. Sulgege silmad. Lõdvestuge! Ühendage peopesad ja pöiad. Püüdke mitte millelegi mõelda. Seejärel suruge sõrmeotsad 2-3 minutiks kokku. Selle harjutuse tulemusel lülitub sisse tähelepanu ning te muutute jälle keskendumisvõimeliseks.

Kissitage tugevasti silmi ning avage taas. Harjutust korrata 2-3 korda.

Minuti jooksul hõõruge oma kõrvalesti.

Üksteise järel vajutage tugevasti sõrmeküüntele.

Kõndige minut aega massaaživaibal.

Varsti on käes kesköö. Homme ootab ees sama raske päev. Uni aga ei tule, mõtlete veel möödunud tööpäevale ning planeerite juba homset. Kuidas siis kiiresti uinuda?

Võtke enne und teelusikatäis mett, juues peale klaas sooja vett.

Täitke vann 25° C veega ning mõnulege selles 20 minutit. See protseduur lõdvestab lihaseid ning sunnib paari tunni pärast kehatemperatuuri alanema, mis kutsubki esile unisuse ning aitab kiiremini magama jääda.

Õhutanud hoolikalt toa, heitke voodisse asendis, mis meenutab viisnurkset tähte (käed külgedele, jalad laiali). Teie pea peab olema suunatud põhja. Lõdvestuge. Soovi korral võib kuulata meeldivat muusikat.

Lugege enne und veidi. Pole vaja otsida igavat raamatut. Asi pole mitte uinutavas tegevuses, vaid selles, et silma liigutajalihaste tegevus lugemise ajal stimuleerib unisust.