Pead viirusehirmus mõnda aega kodukontoris töötama? Neid nõkse järgides ei lähe sa peast soodaks

 (5)
Pead viirusehirmus mõnda aega kodukontoris töötama? Neid nõkse järgides ei lähe sa peast soodaks
Foto: Shutterstock

Ajal, mil mitmed ettevõtted on otsustanud saata oma töötajad kodukontorisse, on üks asi selge: käes on 21. sajand ja õigeid vahendeid kasutades saavad paljud tööd täpselt sama efektiivselt tehtud kui kontoris töötades. Eriti, kui järgid igapäevaselt neid nõkse, mis aitavad motivatsiooni kõrgena hoida ja vajalikud ülesanded ära teha.

1. Sea sisse spetsiaalne kontorinurk

Kui sinu kodus on eraldi kontorituba, oled õnnistatud, sest sel juhul soovitame sul sellesse ajutiselt kui päris kontorisse suhtuda. See tähendab, et tööpäeva alguses lähedki sinna tööd tegema, käid ära vaid lühikeste pauside ajal või lõuna söömiseks. Seejärel teed kuni tööpäeva lõpuni tööd edasi ning kui päev läbi, tõmbad ukse kinni ja enne homset päeva sinna enam ei sisene (kui just tungivat vajadust ei ole).

Kui su kodus sellist tuba ei ole, võid ajutiselt selle nurga tekitada kuhugi mujale, kasvõi kööki või soojustatud garaaži.

2. Riietu tööriietesse ja kammi juuksed ära

Jah, kodus tundub ju imelik panna viigipüksid jalga või teha meik näkku, aga ainult nii tekib su peas õige suhtumine — töö tuleb ära teha! Kui veedad terve kodukontori päeva pidžaamas, pead pidevalt töö tegemise asemel unega võitlema.

3. Proovi hoida lapsed kodukontori tsoonist eemal

Jah, me teame, et paljude lapsevanemate jaoks on see raskendatud, aga kui vähegi võimalik, proovi seda reeglit rakendada. Selgita neile rahulikult, et praegu on käes eriolukord ja millistes piirides asub sinu “kontor”, kus lapsed mängida ei tohi. Täpselt nii, nagu sa ei lase oma lastel mängida garaažis või kamina ääres, ära lase neil mängida ka oma tööarvuti juures.

Seotud lood:

4. Kui vaja, pane paika kindlad ajavahemikud, mille jooksul sa midagi teed

Muidugi saad palju tehtud, kui töötad jutti üheksast viieni, aga reaalsuses ei ole sul võimalik terve selle aja produktiivne olla. Säti paika kindlad ajavahemikud, millal sa midagi teed. Näiteks: kell 9 alustad tööpäeva, kell 10 tõused paariks minutiks toolilt püsti ja venitad end, siis teed veel natukene aega tööd, seejärel lähed jood ära klaasikese vett… Kuna Netflix või muu meelelahutus on kodukontoris viibides suureks ahvatluseks, on hea, kui oled pannud endale paika kindla režiimi.

5. Söö lõunat samal kellaajal nagu kontoris käies

Kodus töötamine võib vahel tähendada seda, et keskendud tundideviisi töö tegemisele ja avastad alles pärastlõunal, et sul on tegelikult kõht tühi, sest sa pole vahepeal midagi söönud ega joonud. Seetõttu tasub panna paika täpne aeg, millal sa sööd ja sellest kinni pidada. Kui kardad, et ikka unustad, pane endale kindlaks ajaks meeldetuletus.

Lisaks on oluline, et sa ei sööks lõunat arvuti ees, vaid istuksid söömise ajaks kasvõi akna alla ümbritsevat imetlema.

6. Pane kirja detailne tegemist vajavate ülesannete nimekiri

See aitab sul keskenduda ja töörütmist paremini kinni pidada.

7. Vasta sõnumitele ja kirjadele kindlal ajal

Kodukontoris töötades on mitmeid viise, kuidas jätkuvalt kolleegidega ühenduses olla. Olgu selleks siis e-mail, Skype, Slack või hoopis telefonikõned — kui sa vastad igale sõnumile või kõnele kohe, kui see su tähelepanu püüab, alustaksid justkui vestlust iga inimesega, kes su kontorilaua kõrval seisma jääb. Kontrolli sõnumeid vaid korra tunnis või muul kindlal ajal, sest nii on sul lihtsam käesolevale ülesandele keskenduda.

8. Pane paika kindel aeg, mil sinuga tööasjadest rääkida saab

Kui töötad kodust, võivad piirid töö- ja eraelu vahel uduseks muutuda ning ühel hetkel avastad, et suhtled kolleegidega ka hilisõhtul ehk ajal, mil peaksid tegelikult puhkama. Seetõttu tasub panna paika kindel aeg, mil sa teed tööd ning muul ajal end erinevatest suhtlusrakendustest välja logida.

9. Ära unusta puhata!

Täpselt samamoodi nagu sa kontoris olles käid aeg-ajalt puhkeruumis kohvi võtmas ja inimestega suhtlemas või teed lühikese, kümneminutilise jalutuskäigu värskes õhus, peaksid sarnaseid pause tegema ka kodus.

Allikas: Fatherly