On sul tõesti vaja viiendat paari musti kingi või on hind lihtsalt liiga hea, et need poodi jätta?
Allahindluste ajal ostavad inimesed tavaliselt planeeritust oluliselt rohkem. Ka asju, mida tegelikult ei vaja. Lõppude lõpuks ei ole see ju eriti hea diil, kui sa neid kingi kunagi ei kanna.

Kuidas vältida emotsioonioste?
Pane paika igakuine eelarve ja luba endal kulutada. Märgi üles oma igakuised tulud ja kulud ja lisa sinna ka summa emotsiooniostudele. Olgu see 25 või 250 eurot kuus, peaasi, et see mahuks eelarvesse.

Me kõik vajame aeg-ajalt võimalust osta endale midagi ilusat ja head. Seega, kui märkad midagi, mida soovid osta, saad kiirelt saad kiirelt üle vaadata, kas see mahub sinu selle kuu eelarvesse või mitte. Lihtne!

Enne ostu sooritamist...oota!
Enne, kui ostu sooritad, oota vähemalt 24 tundi, see on hea nipp aru saamaks, kas sul seda asja tegelikult ka vaja on. Mõnikord juhtub nii, et asi, mis sind poes kõnetas, ununeb juba koduteel. Kui sa ka järgmisel päeval veel oma mõtteid sellelt ei saa, on põhjust üle vaadata, kas saad seda endale lubada.

Vaata üle, kes sulle pakkumisi saadavad
Kui suure osa moodustavad sinu isiklikus meilboksis uudiskirjad brändipoodidelt või kaubamajadelt? Kui nii, siis tee oma meilboksis suurpuhastus ja vaata kriitiliselt üle, kellelt edaspidi kirju saama hakkad. Nii väldid mõttetut kiusatust raha kulutada.

Ära šoppa halva tujuga
See on iga šoppaja reegel number üks! Tööl läks halvasti või oled kallimaga riius? Jah, kuigi on teadlaste pooltki tõestatud, et ostlemine muudab tuju hetkega paremaks, siis jagubki seda vaid lühikeseks ajaks. Vahel on seda vaja (ja selle jaoks ongi 1. punkt), kuid enamasti ei ole sa nende ostude üle hiljem enam õnnelik.

Küsi arvamust
Kindlasti leidub sul mõni otsekohese ütlemisega sõbranna, keda endaga poodi kaasa kutsuda või kellele enne veebist tellimist ihaldatud toote link saata. Kui ta on samamoodi veendunud, et see asi on sulle vajalik või võiks sobida sinu garderoobi, siis vaata taaskord oma eelarve poole: kas saad seda endale lubada?

Sulle tundub, et sa vajad seda, sest...
Teistel on ka! Sotsiaalmeedia on võimendanud veelgi ammust probleemi - enda võrdlemist teistega. Kui näed kellelgi midagi ilusat, siis enne, kui ihkad seda ka endale, mõtle: kas sul on seda ikka vaja? Kuida sa seda kannaksid? Kuhu paigutaksid? Kas see sobiks sulle?

Pea meeles, et sotsiaalmeedia on suuresti üles ehitatud sellele, et panna meid raha kulutama. Iga kord seal ringi vaadates märkad sa kindlasti midagi, mida sul tõenäoliselt vaja võiks minna.
Sinu asi on selles kirjus maailmas pigem külm närv säilitada ja iseendaks jääda. Lõppude lõpuks oleme me kõik erinevad ja meid teevad õnnelikuks erinevad asjad. See mantel võib selle influencer´i seljas väga ihaldusväärne välja näha, kuid ehk sinu kapis jääks ta hoopis tolmu koguma - sest sina pole tema!

allikas: internet