"Mu sissetulek on täiesti nulli kukkunud, sest ettevõte sulges uksed — mida teha?"

 (48)
Kasulik nõuanne!
"Mu sissetulek on täiesti nulli kukkunud, sest ettevõte sulges uksed — mida teha?"
Foto: Shutterstock

Investor Kristi Saare, kes on inspireerinud paljusid naisi (ja mehi) oma rahaasju korda seadma ning väikestviisi ka investeerimisega alustama, tõdes, et esimesed murekirjad hakkasid tema postkasti jõudma juba märtsikuu keskel, mil ootamatult kehvaks pööranud olukorra tõttu said inimesed esimese raputuse kätte, et sissetulek ja seni kindlana tundunud töö võib päevapealt kaduda ja sellega koos ka senimaani rahulik ja kindel rahaline seis.

Muuhulgas pidi ta ka vastama küsimusele, mida teha, kui inimese sissetulek kukub ootamatult nulli, sest ettevõte sulges uksed. Kristi soovitus oli järgnev:

"Loodetavasti kaasnes ettevõtte sulgemisega ka ametlik koondamine, koondamishüvitis ja võimalus pöörduda töötukassasse abi saama. Mitmed ettevõtted ei ole veel taotluseid palgatoetuseks teinud, seega tasub tööandjalt igaks juhuks üle küsida, mis on tema plaan riigi toetusmeetmete kasutusele võtuks ja kas see võimalus on laual," soovitab Kristi.

Olukorras, kus sissetulek päevapealt katkenud on, tuleb eelarve kallale minna kirvega. Lõpetada absoluutselt kõik lepingud ja püsikulud, mida võimalik, vähendada lepingulisi pakette (telefoni, telekas) miinimumini ning siis vaadata ringi, kust saaks abi. Õnneks on abipakkumiste ring üha laienemas, koolidest jagatakse lastele toidupakke, firmad pakuvad ajutiselt tasuta kasutamiseks teenuseid, otsitakse abikäsi transpordis ja pakendamises.

Seotud lood:

Need ei ole glamuursed lahendused, aga need on loodud selleks, et inimesed saaksid rasketest aegadest üle — mida madalamaks võimalik kulud tõmmata ja mida rohkem võimalik isegi väikest sissetulekut kuskilt tekitada, seda lihtsam on hiljem normaalsesse olukorda naasta. Alustada tasubki abi otsimist töötukassast, kohalikust sotsiaalosakonnast, kriisiabi koordineerivatest veebidest."

Loe ka teisi Kristi Saare soovitusi SIIT.

Koroonaviirus SARS-CoV-2

  • Inimesed, kes kahtlustavad nakatumist koroonaviirusega, peaksid võtma ühendust oma perearstiga, küsima nõu perearsti nõuandeliinilt 1220 (välismaalt +372 634 6630) või koroonaviirusega seotud küsimuste jaoks loodud numbril 1247 või vajadusel kutsuma kiirabi, helistades hädaabinumbril 112.
  • COVID-19 haiguse sümptomid on sarnased gripile. Viiruse levinumad sümptomid on köha, palavik ja hingamisraskused. Parim kaitse nakkushaiguse leviku vastu on käte pesemine ja inimestega kontaktist hoidumine.
  • Vaata koroonaviirusesse nakatunute statistikat Eestis!
  • Loe lähemalt koroonaviiruse ja kehtivate piirangute kohta valitsuse erileheküljelt kriis.ee!
  • Nutitelefoni rakendus HOIA teavitab sind, kui oled olnud lähikontaktis koroonaviiruse kandjaga. Vaata lähemalt!