Stress ja ärevus mõjutavad ka su voodielu! Siin on kasulikud õpetused, kuidas seks paremaks muuta

 (1)
Stress ja ärevus mõjutavad ka su voodielu! Siin on kasulikud õpetused, kuidas seks paremaks muuta
Foto: Claudia Soraya/Unsplash

Seks on suurepärane stressileevendaja, aga stress võib samas sekselule negatiivselt mõjuda. Seksuaaltervise ekspert Samantha Evans selgitab, miks seks ja stress ei peaks olema omavahel vaenlased.

Paljude inimeste elud on pidevalt nii kiireloomulised ja väsitavad ning 24 tunni pikkune päev tundub sageli liiga lühike. Selline elustiil mõjutab aga väga tõsiselt ka meie tervist ja vaimset heaolu ning paneb keha tootma adrenaliini ja prolaktiini, millest viimane mõjub halvasti inimese libiidole. Isegi, kui seksite partneriga sageli, ei suuda sa enam sellele tegevusele päriselt keskenduda ega viibi hetkes, mistõttu pole seks ka nii nauditav ja stress vaid süveneb.

Ja see kõik ei mõjuta vaid naisi. Ka mehed kogevad sageli stressiga seotud seksuaalseid probleeme nagu erektsioonihäireid, mis võivad ka teie suhet mõjutama hakata.

Kuidas siis stressi võita ja seksi nautida?

1. Räägi oma partneriga

Su partner ei pruugi isegi teada, kui stressis sa oled, aga just sellest rääkimine võib olla esimene samm lahenduseni. Lisaks võib su partner soovida sind aidata ja mõned kohustused enda kaela võtta ning uuringute järgi on just see hea suhte saladuseks.

2. Leia aega seksimiseks

Seotud lood:

Seks ei ole ainult vahekord, vaid tähendab sageli ka mängulisust ja seksuaalsuse tajumist. Alati pole vaja stressata, kas sa ikka tippu jõuad. Nautige pikka eelmängu, intiimseid massaaže või lihtsalt suudelge ja kaisutage teineteist, et stressitaset alandada.

Seksi jaoks aja leidmine võib aidata stressi leevendada. Ka kähkukas aitab tuju parandada, mistõttu paneb homseks äratuskell 10 minutit varem helisema.

3. Unustage tehnoloogia

Kiire elu kõrvalt võib olla keeruline seksi jaoks aega leida, aga kui saadad veel voodiski tööga seotud e-kirju ning su partner vaatab samal ajal televiisorist korvpalli, on veelgi väiksem võimalus, et teie vahel sädemeid lendama hakkab.

Kas teadsid, et hiljuti USAs läbi viidud uuringust selgus, et 12% ameeriklannadest emasid kasutasid isegi seksi ajal oma mobiiltelefone? Üks neljast inimesest saadab enne magama minekut veel mõne sõnumi ja üle kolmandiku inimestest võtab sülearvuti ka voodisse.

Ära sina tehnoloogia lõksu lange, sest see võib päästa su voodielu!

4. Masturbeeri rohkem!

Seks ja masturbeerimine on suurepärased viisid stressi leevendamiseks, mistõttu leia pisut aega iseendale, kui tunned, et kõik hakkab üle pea kasvama.

5. Maga rohkem

Stress võib paisata segi ka meie unerutiini, aga hea uni hoiab seksuaalse mootori korras, väidab seksterapeut Barry McCarthy. “Tervislikud inimesed, kel on hea unerutiin, on ka rohkem avatud seksuaalsusele,” selgitab ta.

6. Hoolitse oma füüsilise ja vaimse tervise eest

Võimalik, et tarbid stressirikkal ajal liiga palju alkoholi või sööd ebatervislikult, aga just tasakaalus menüü muudab sind õnnelikumaks ja enesekindlamaks nii seest kui väljast.

Lisaks on inimestel, kes teevad rohkem trenni, rohkem võhma ja seeläbi ka paremad sekselud. Igasugune trenn stimuleerib endorfiinide tootmist, mis tõstavad ka libiidot ja vähendavad stressi.

Lõõgastavad tegevused, nagu mediteerimine, jooga või mõni muu hobi, võivad ka kasuks tulla.

Allikas: Good Housekeeping