Kallima norskamine või muud uneharjumused käivad sulle närvidele? Äkki tasuks mõelda eraldi magamistubade peale?

 (4)
Kallima norskamine või muud uneharjumused käivad sulle närvidele? Äkki tasuks mõelda eraldi magamistubade peale?
Foto: Shutterstock

Kallimaga kokkukolimine on suhte üks põnevamaid hetki, aga see nõuab teilt ka pisut harjumist. Mõne paari jaoks on ühise voodi jagamine üks raskemaid asju, millega harjuda. Lisaks sellele, et sa kaotad täielikult privaatsuse, võib sind häirima hakata ka kaaslase norksamine, erineval ajal uinumine/ärkamine, teki kaisutamine jms. Aga mida siis lahenduseks pakkuda?

Paljud paarid on otsustanud n-ö “unelahutuse” kasuks, et mõlemad osapooled saaksid paremini magada, tülitsetaks vähem ja mõlemal oleks oma isiklik ruum (oma tuba, oma luba, või mis?). Eraldi magamistubades magamine on sageli mittetoimiva suhte märk, aga tegelikult võib see tähendada hoopis vastupidist.

Mis asi on “unelahutus”?

Unelahutuse kasuks otsustavad paarid elavad küll koos, aga magavad eraldi voodites või magamistubades, et end paremini välja puhata. “Erinevalt sellest, kui partner otsustab ise ühe õhtu kuskil mujal magada või vajub kogemata diivanil unne, teevad siinkohal paarid kindla otsuse teadmata ajaks koos magamise lõpetada,” selgitab suhtenõustaja Weena Cullins.

Unelahutus võib olenevalt olukorrast olla pikaajaline või ajutine. Näiteks mõned paarid magavad suurema osa aastast koos, aga raseduse või haiguse ajal eraldi.

Millistes olukordades seda kaaluda?

Uuringud näitavad, et eraldi magamine parandab mõlema partneri üleüldist vaimset ja füüsilist tervist. “Aja jooksul võib mõni inimene tunda, et tal on raske partneri kõrval sügavalt magada,” selgitab Cullins. Kõige sagedamini esinevad probleemid võivad olla järgnevad:

  • norskamine või uneapnoe;
  • patjade või tekkide endale tirimine;
  • diagonaalis magamine või laiutamine;
  • pidev vähkremine;
  • hilja õhtul televiisori vaatamine või telefoni näppimine;
  • erinevad unegraafikud;
  • rahutu uni;
  • madal libiido või partneritevahelised halvad suhted.
Seotud lood:

Kuidas sellest partneriga rääkida?

Unelahutusest rääkimine võib olla keeruline. See võib algselt valesti kõlada ja partnerit solvata, aga hea ööuni on inimese isiklikule ja teievahelise suhte tervisele väga oluline. Seetõttu soovitab abielunõustaja Lexx Brown-James sul kinnitada partnerile esmalt, et tahad ja armastad teda: "Intiimsus võib jätkuvalt säilida. See on kõigest uni ja puhkamine."

Lisaks võib aidata, kui jälgite üks kuni kaks nädalat aktiivsusmonitoride või äppide abiga oma unemustreid ja panete kirja, mida kogete. "Lähene eraldi magamise teemale siiralt ja hoolivalt. Anna oma partnerile teada, et oled sellele tõsiselt mõelnud ja oled valmis temaga oma unepäevikut jagama," soovitab Cullins.

Pea meeles, et kuigi sinul on olnud aega sellele mõelda, siis su partneril ei ole. Ole kannatlik, kuni ta otsustab, kuidas ta sellesse suhtub.

Kui olete mõlemad valmis eraldi magama, pange paika kindel plaan, kuidas füüsilist intiimsust teie suhtes hoida. Küsi oma partnerilt, mis teda erutab ja kuidas ta eelistab, et sa edaspidi seksimist välja pakuksid. "Pea meeles, intiimsus ei tähenda alati vahekorda," lisab Brown-James. "Intiimsus võib olla ka kehade hõõrumine, teisest toast seksikate sõnumite saatmine, naudingut pakkuvate lelude kasutamine või midagi nii lihtsat nagu meeldiv puudutus."

Kokkuvõtteks

Unelahutus ei sobi kõigile paaridele. Mõned uuringud on näidanud, et paljud inimesed magavad paremini, kui teine inimene magab nende kõrval, aga kui koos magamine rikub su ööune, tasub sellele mõelda.

Allikas: MindBodyGreen