Kuidas koos kodus tööd teha ja hiljem MITTE lahutada? Eksperdid avaldavad nõksud, mida iga suhe praegu vajab

 (1)
Kuidas koos kodus tööd teha ja hiljem MITTE lahutada? Eksperdid avaldavad nõksud, mida iga suhe praegu vajab
Foto: Pexels

Inimesed veedavad praegu palju rohkem aega kodus, aga mis juhtub siis, kui oled sunnitud oma kallimaga 24/7 ühes ruumis viibima ja pinged kasvavad üle pea?

Hiinas kasvas lahutusavalduste arv peale kodus karantiinis viibitud aega massiliselt. Kas sama asi võib juhtuda ka meil Eestis? Seda täna keegi täpselt ei tea. Aga iga paar peaks ise panustama, et tema suhe selle kriisiaja edukalt üle elaks.

Siin on mõned nipid, kuidas seda teha:

1. Pange paika piirid töö- ja eraelu vahel

Kui mõnel on töö tegemiseks eraldi ruum, siis kõigil inimestel sellist eelarvet ei ole, et endale koju kontorituba ehitada. Seetõttu istutakse sageli puntras kas köögilaua taga või viibitakse lihtsalt kodu erinevates tubades. Nii tasukski kohe alguses panna paika kindlad piirid töö- ja eraelu vahel, sest kui sellega venitate, kasvab samaaegselt ka pinge.

Leppige näiteks kokku, et iga tööpäeva lõpus koristate mõlemad oma tööasjad ühistest ruumidest ära ning samuti tasuks panna paika kindel aeg, mil kumbki teist tööd teeb.

2. Korraldage koduseid kohtinguid

Kui veedate terved tööpäevad koos aega, tasuks igasugused toredad jutud jätta õhtusse, mil saate neid segamatult teineteisega jagada. Kui võimalik, korraldage koduseid kohtinguid, näiteks küpsetage koos romantiline õhtusöök, mida küünlavalgel nautida. Või minge lõunapausil/nädalavahetusel pikemale jalutuskäigule.

Seotud lood:

3. Veetke aega teineteisest eraldi

Kui veedad kallimaga 24/7 aega koos, tekivad paramatult ka probleemid, mis võivad kinnises ruumis tunduda suuremad, kui need tegelikult väärt on. Isiklik ruum on seejuures võtmesõna, et kumbki teist ei tunneks, et kallimaga karantiinis olek on lämmatav. Mine kasvõi üksinda vanni või värske õhu kätte jalutama.

4. Ära hoia oma tundeid tagasi

Karantiinis olek võib tunduda igav, põhjustada ärevust ja isegi viha ning on oluline, et sa ei hoiaks neid tundeid endasse, vaid sul oleks keegi, kellele neist rääkida. Alustuseks hinga kümme korda sügavalt sisse-välja, mediteeri ja kirjuta oma tunded päevikusse. Lepi oma tunnetega ja tööta need parimal võimalikul viisil läbi.

Ütle ka oma partnerile, kuidas sa end tunned. Näiteks: "Ma olen pisut vihane. Mul on hetke iseendale vaja." Nii saab ta sinust paremini aru ega eelda, et probleemis on süüdi tema. Lisaks ära unusta temalt küsida, kuidas ta ise ennast tunneb.

5. Ole tänulik

Hinda seda, kui su kallim teeb midagi head, mis muudab sind õnnelikumaks ja teie elukeskkonna paremaks. Pisikesed heateod nagu nõudepesumasina tühjendamine, komplimendi tegemine või teineteise soovidesse paindlikult suhtumine muudab ühiselt karantiinis olemise meeldivamaks.

Allikas: Daily Mail