Mida teha, kui tunned, et partner on su unarusse jätnud?

 (7)
Ja 6 asja, millest pead iga hinna eest hoiduma
Mida teha, kui tunned, et partner on su unarusse jätnud?
Photo by A L L E F . V I N I C I U S Δ on Unsplash

Hüljatuse ja unarusse jäetuse tunne on vastik, hirmutav ja kurb. Olgu põhjus arusaadav (haigus, depressioon, probleemid tööl vms) või segane (lihtsalt huvipuudus arusaamatul põhjusel), on ikkagi raske taluda seda, kui kallim sinust justkui üle vaatab ja sulle mingit tähelepanu ei pööra.

Sellises olukorras on väga lihtne ja inimlik hakata puudujäävat tähelepanu vägisi nõudma. Jonnituurid ja nähvamised on lihtsad tulema, sest viha on ju esimene vastureaktsioon hülgamisele. Paraku ei ole see eriti edasiviiv taktika ning kindlasti ei tekita su partneris soovi sind hellalt hoida ja armastada.

Selleks, et teda endale tagasi võita, pead kindlasti hoiduma neist kuuest asjast:

1. Süüdistamine

Süüdistamisele keskendudes ei ole sa valmis teda ära kuulama ja tema asub hetkega kaitsepositsioonile ning ta kõrvad lähevad lukku. Kuni sul ei ole vettpidavat tõestust selle kohta, et ta tõesti valetab, petab või veab sind alt, lükkad sa ta oma süüdistustega endast ise veelgi kaugemale.

2. Teed järeldusi

Sule võib tunduda päevselge, et just sinu väljamõeldud põhjus viib partnerit sinust iga päevaga järjest rohkem eemale, aga kuni sa ei ole temaga sellest rahulikult rääkinud, ei saa sa 100% kindel olla. Tõenäoliselt sa kas eksid täielikult või oled millestki valesti aru saanud, sest sa ei tea kogu lugu.

Seotud lood:

3. Ignoreerid olulist infot

Mis siis, et sulle tõde ei meeldi, ikkagi ei tohi sa seda kõrvale lükata ja ignoreerida. Kui ta palub su abi, paku talle seda. Kui ta jutus on vasturääkivusi ja tema sõnad ja teod ei lähe kokku, ole eriti hoolikas jälgima ja märkama. Ära sule silmi ja eelda, et kõik saab iseenesest korda.

4. Asud kaitsepositsioonile

Sul on tõenäoliselt valus ja sa oled vihane, aga ära võta kaitsepositsiooni. Vingumine ja nõudlikkus ei ole mõistlikud viisid suhtlemiseks ja armastatu tagasi võitmiseks.

5. Mängid ohvrit

Kindlasti tunned sa end hüljatuna ja see teeb haiget, aga asi ei ole ainult sinus. Tal on kindlasti mõni põhjus, millest ta ei ole tahtnud või julgenud rääkida.

6. Esitad nõudmisi

Reeglite ja piiride seadmine ongi teatud piirini normaalne, aga neid ei tohiks esitada nõudmistena. Nõudmine on manipuleerimine selleks, et oma tahtmist saada ja vägisi kellegi armastust ja hellust nõuda on jabur.

Muidugi on raske ratsionaalseks jääda, kui sul on hingel valus, aga proovi siiski pisut rahulikumaid ja leebemaid lähenemisviise:

1. Faktid, faktid, faktid.

Usaldusväärsed ja kindlad faktid aitavad vältida ängistust ja emotsionaalset valu. Faktide meeles pidamine ja nendele toetumine aitab su suhet kindlasti parandada, sest siis sa ei lahmi huupi, vaid räägid ainult tõde. Samuti on ülimalt kasulik enne reageerimist hetkeks peatuda ja mõelda, kuidas sa reageerid. Tee vahet sellel, mida sa kindlasti tead ja mida sa arvad, et sa tead.

2. Täida kõigepealt oma vajadused.

See on paljudes suhetes arenev lõks: sa ootad ja eeldad, et partner on see, kes peaks su õnnelikuks tegema. Lõpuks oled veel õnnetum kui varem, sest ise sa enda eest ei hoolitsenud ja partner ka mitte… aga tema ülesanne ei olegi sind õnnelikuks teha. Muidugi on tore ja meeldiv tunda, et partner hoolib sinust ja armstab sind, aga õnnetunne ei tule temalt, vaid sinu enda seest. Sinu ülesanne on hoolitseda selle eest, et su vajadused on kaetud ja tunneksid end hästi.

Seda võib olla keeruline teha ja isegi mõista, sest suhe saab toimida ainult siis, kui armastust ja hoolivust näidatakse pidevalt ja järjekindlalt välja. Aga lihtsam on seda teha just siis, kui mõlemad hoolitsevad kõigepealt iseenda ja seejärel teise eest.
Kui tunned end üksikuna, siis tee midagi sellist, mis su hinge kosutab: mine kinno, jaluta, laula, mediteeri, musitseeri, räägi nõustajaga… muidugi ei ole midagi halba partnerile külje alla pugemises ja kallistuse küsimises, aga sa ei tohi mingil juhul eeldada, et sinu heaolu on tema põhiprobleem.

Kui sa oled jõudnud sinnani, et suudad iseenda eest hästi hoolt kanda ning siis jätkuvalt tunned, et partner ei pööra sulle piisavalt palju tähelepanu, saad temaga rahulikult ja leebelt teema üles võtta. Sel juhul ei kõla su sõnad nõudliku ja vinguvana. Ise rahul olles suudad sa ka partnerit paremini kuulata ning jõuategi lõpuks kokkulepeteni, mis teid mõlemaid rahuldavad.

Allikas: Your Tango