Ülivajalik nipp kõikidele naistele: kuidas end rahulikuks sundida siis, kui mees hulluks ajab

 (14)
Ülivajalik nipp kõikidele naistele: kuidas end rahulikuks sundida siis, kui mees hulluks ajab
Allikas: Pixabay

Teadliku hingamise õpetaja Heiki Tomson teab, kui palju õige ja teadlik hingamine inimest igapäevastes stressirohketes olukordades võib aidata. Näiteks olukorras, mida kogeme oma mehega tülitsedes.

Tülitsetakse sageli siis, kui keegi on haiget saanud, eks. Või me tunneme, et meid ei mõisteta või ei armastata. Kas ego on haiget saanud või on hing haiget saanud. Haiget saamine võis toimuda 2 minutit tagasi, aga ka 2 tundi tagasi või 20 aastat tagasi. Hetkesituatsioon lihtsalt käivitas valu ja me reageerime. Muidugi võib tülitseda ka jõuga teisele inimesele oma tahet peale surudes stiilis „see on nii” või „nii on õige”. Kindlasti võib tülitseda paljudel muudel põhjustel, kuid võib-olla on hea endale teadvustada, mis on tegelikult selle hulluks ajamise taga. Mida see olukord sind keha-meele tasandil tundma paneb? Millised tunded või uskumused selle ärevusseisundi all veel on?

Kui inimene muutub ärevaks, siis ta hingab ebakorrapäraselt, pindmiselt ja kiiresti. Teine osapool, kes jutuga nõus pole, hakkab tavaliselt hinge kinni hoidma, justkui akumuleerides seda negatiivset enegiat endasse ja kui rohkem ei suuda seda taluda, siis tullakse välja omapoolse versiooniga juhtunust. Või minnakse samassse hingamisrütmi ja algab võitlus. Ehk siis üks osapool genereerib energiat ja teine vaikides võtab selle endasse ja hakkab seda tagasi peegeldama, kuna ei taha seda endasse jätta. Või teine variant: võtab vaikides süü omaks või „kodurahu” huvides nõustub looga ja emotsionaalselt lukustutakse . Veel on variant, et viiakse jutt mujale ja pinge jääb õhku püsima. Ja nii need lood ja mustrid korduvad.

Seotud lood:

On olemas ka neljas variant: sa oled teadlik, et sa tunned ärritust või mõnda muud negatiivset tunnet (ka see tunne, et mees ajab lihtsalt hulluks, on ju oma olemuselt negatiivne) ning otsustad sellel hetkel muuta hingamist.

Kolm lainet: rahu, armastus ja rõõm

Keskendu oma südamele ja tekita sisse hingates armastuse-, rahu- ja rõõmuenergia. Täida ennast selle energiaga ning iga väljahingamisega saada seda endast välja. Iga väljahingamine on nagu laine. Nagu siis, kui sa kivi tiiki viskad, nii liigub ka nüüd ringjas laine igas suunas.

Hinga südamele keskendudes kolm korda sügavalt sisse ja kolm korda suure ohkega välja. Tunne, kuidas sa täitud armastusega, rahu ja rõõmuga ning saada seda energiat seejärel laiali maailma. Ole nagu lill, mis lõhna jagab. Südamest tulev kavatsus suudab koos hingamisega imesid korda saata.

Et seda harjutust kasutusele võtta, on vaja seda eelnevalt praktiseerida. Praktiseeri seda harjutust nädala jooksul kolm korda päevas: mõned minutid hommikul, mõned enne lõunat ja pärast tööd. Nädala pärast oled sa juba vilunud ja saad seda praktiseerida reaalses elus. Näiteks suheldes oma mehega. Kui tunned, et ta ajab sind hulluks või närvi, siis teadvusta endale, et ma olen närvis ja otsusta hingata „kolme laine” hingamist.

Tee need kolm luksuslikku ohet mehe kuuldes ja sa võid üllatuda, kuidas kõik on muutunud. Nii sinu jaoks kui tema jaoks. Kui mees küsib, mis juhtus, siis hoia oma maagilist saladust ja ütle talle, et „mul on lihtsalt hea olla”. Ja kui sa seda „kolme laine” hingamist igapäevaelus praktiseerid, siis ära ole üllatunud, kui kuu aja pärast suudad sa automaatselt muuta ärevus- ja ärritusseisundi rahu-, armastuse- ja rõõmuseisundiks.

Kui soovid teadlikust hingamisest rohkem teada saada, siis 3.-5. augustini korraldab teadliku hingamise õpetaja Heiki Tomson Tallinnas Tao Keskuses Dan Brulé “Teadliku hingamise meisterlikkuse põhikursuse”.