Enesetunde test

 (5)

Kui tunned, et stress vaevab, võta C-vitamiini. Stressi puhul selle vitamiini hulk kehas väheneb ja mitmesugused tervisehädad tulevad kergemini. C-vitamiini allikad on üldtuntud — värsked puu- ja juurviljad, eriti tsitruselised, kapsas ja ka kartul jpt.

Testi selgituseks: Kolm punkti saab endale arvestada ka siis, kui sul ongi tervislikud harjumused: näiteks ei söö eriti magusat, ei tarvita rasvast toitu, ei suitseta, armastadki sööki, kuhu pole soola palju lisatud ja sa ei mõtlegi selle peale iga kord. Kehalise mõnu alla võib arvestada nii mõnutunde pärast head trenni kui ka rahuldustunde peale seksi. Kui tundsid muret oma tervise pärast ja iseravimise asemel konsulteerisid enne arstiga - pane endale ka kolm punkti.

Kui sageli Sa viimase kuu jooksul...

Peaaegu alati Mõnikord Harva Ei kunagi
sõid hommikusööki
mõtlesid oma kehakaalu peale 3 2 1 0
keeldusid magusast 3 2 1 0
vältisid rasvast sööki 3 2 1 0
piirasid soolatarbimist 3 2 1 0
tegelesid spordiga 3 2 1 0
tegid venitusharjutusi 3 2 1 0
tundsid kehalist mõnu 3 2 1 0
tundsid kehas pinget 3 2 1 0
puhastasid hambaid 3 2 1 0
kasutasid turvavööd 3 2 1 0
pidasid nõu arstiga 3 2 1 0
kasutasid psühholoogilist abi 3 2 1 0
lõdvestusid ja puhkasid 3 2 1 0
loobusid tubakast 3 2 1 0
vältisid alkoholi 3 2 1 0

Liida punktid: 37 ja rohkem optimaalne stressitase
31-36 enam-vähem korras
22-30 pingeline olukord
0-21 stress