Test: Põgus pilk tervisele

 (2)
Tassike teed ehk
Stock.XCHNG

Mõned näited, kuidas päästa oma tervist. Testige end, kas käitute õigesti, kui tervis käest ära kipub minema.

1. Mida juua külmal sügisõhtul kamina ees:

A — tass rohelist teed
B — klaas punast veini
C — kruus kuuma kakaod.

Parim vastus on C.

Hiljutises uurimuses Cornelli Ülikoolis leidsid teadlased, et magusas kuumas kakaos on peaaegu kaks korda rohkem antioksüdante kui punases veinis ja kolm korda enam kui rohelises tees. On alati teatud, et kakaos on antioksüdante, kuid ei teatud, kui palju. Sama mõju on, kui sööte tahvli šokolaadi, kuid šokolaadiga saate palju rohkem rasvu: 200grammine tass kakaod sisaldab 0,3 g rasva, 50grammine šokolaaditahvel aga 13 g. Et saada veel rohkem antioksüdante, jooge kõike kolme — tass rohelist teed hommikueineks, tass kakaod keskpäevaeineks ja klaas punast veini lõunasöögi kõrvale.

2. Te puhastate oma käsi:

A — seebi ja veega
B — antibakteriaalse geeliga
C — hõõrudes neid kätepühkimisvahenditega.

Parim vastus on A.

Hiljutine uurimus näitas, et haigustekitajatest lahtisaamiseks ei ole midagi paremat, kui vana hea seep ja vesi, nendega peseme ära umbes 99% bakteritest ja viirustest. Antibakteriaalne geel eemaldab ainult 90%. Antiseptilised kätepühkimisvahendid on viimasel kohal, eemaldavad ainult poole kõigist haigustekitajatest. Te aga ei pea hõõruma oma nahka veriseks, kümme sekundit seebivahus ajab asja korda. Et vältida uute haigusidude kleepumist kätele, kuivatage käed puhta riide- või paberkäterätiga.

3. Kui teil on teha tähtajaline töö, te:

A — koostate ajagraafiku ja lõpetate selle varakult
B — alustate küll õigeaegselt, kuid lõpetate enamuse alles siis, kui tähtaeg on juba käes
C — ootate kuni viimase minutini ja alustate alles siis.

Parim vastus on A.

Uurimus näitab, et projektide tegemisel on negatiivne mõju tervisele. On tõestatud, et edasilükkajatel on rohkem probleeme tervisega. Edasilükkamine suurendab stressi. See omakorda ohustab teie immuunsüsteemi, muudab haigustele vastuvõtlikumaks. Töö edasilükkamine käib sageli käsikäes mittetervislike eluviisidega. On tõenäoline, et need, kes lükkavad tööd edasi kontoris, viivitavad ka võimlemise, dieetide, korrapäraste meditsiiniliste läbivaatustega, isegi magamaminekuga.

4. Kell on kolm öösel, age te ei saa magada, visklete ja keerlete voodis. Te peate otsustama, kas:

A — teha mõned kerged sirutusharjutused või veidi joogat
B — tarvitada melatoniini preparaati
C — lugeda voodis

Parim vastus on A.

Kundalini jooga, s.o jooga stiil, mis rõhutab meditatsiooni, hingamistehnikat ja asendeid, on uute uurimuste valgusel hea vahend unetuse vastu. Jooga on seepärast nii mõjus, et lõdvestab nii vaimu kui keha. Kuidas unetuse puhul mediteerida, saate teada internetiaadressil www.kundaliniyoga.org/kyt16.html. Melatoniin ei ole usaldav vahend selleks, et öösel hästi magada — see keha loomulik undtekitav hormoon ei ole mõjus unetuse raviks. Sama kehtib ka voodis lugemise kohta, mida mõned inimesed peavad uinutavaks — hiljem raskendab see magamist.