Teadagi, et puhkuste ajal on B2B ärimudeli puhul väga keeruline oma tooteid/teenuseid endistes kogustes müüa, mistõttu tegi RJMetrics mõned aastad tagasi ühe katse - jagades laiali cupcakes-e (edaspidi tassikoogid).

Kampaania kohaselt loositi välja 10 õnnelikku, kes sai 12 tassikooki TASUTA. Juhuslikule loosiõnnele lootes hakkasid inimesed edasises turundustegevuses mängima olulist rolli:
- nad jagasid postitust viitega, et loodavad võita;
- nad säutsusid kampaania kohta;
- saades kätte võit, siis postitasid nad oma võidust ja emotsioonidest pilte.

Liiga hea, et tõsi olla
Kogu tassikoogi kampaania maksumus kampaania tegijale oli 50$, mis teenis end kordades ja kordades tagasi, mistõttu prooviti katse viia uuele levelile asendades 10 tassikoogi võit oluliselt kallima - ühe iPadi võiduga... ja kampaania kõrbes nii põhjalikult, et haisu on siiani tunda.

Inimesed eelistavad võita 12 tassikooki, mitte iPad-i. Saanud kätte oma auhinna postitasid inimesed pilte oma emotsioonidest, kiites RJMetricsi seminare.

Järgmisel korral, kui planeerid motivatsioonikampaaniat, et panna inimesi su brändi turustama, paku neile uskumatuna tunduva auhinna asemel midagi lihtsat ja meeldivat - näiteks tassikooke.

Miks ometi?
Nüüd tekkis vajadus seda nähtust analüüsida - miks toimis ilmselgelt kordi soodsam kampaania paremini? Tulemus on üllatav: inimesed peavad oma võidušansse oluliselt suuremaks tassikookide loosi puhul, kui on teada, et loosiõnn võib naeratada ühe õnneliku asemel kümnele. Ja jättes kõrvale võitjate arvu, tundus osalejatele palju tõenäolisem võita käega katsutav auhind.

Endiselt, miks? Alternatiivina pakume ka ühe psühholoogilise seletuse - inimesed teevad oma peas kiire arvutuse: ilmselt osaleb iPadi loosis tuhandeid ja tuhandeid inimesi ning võidu võimalused on minimaalsed. Seevastu tassikoogid on lihtsad ja suhteliselt soodsad - vaevalt tuhanded vaevuvad kampaanias osalema.

Veel üks teooria - alateadlik otsus: tassikookide võitmine aitab kinnistada oma positsiooni, kuna saad oma võitu näiteks pere või kolleegidega jagada ning seda jäädvustada. IPadi võitmine on kuidagi “üksik” ning tekitab kaaslastes pigem kadedust, kui rõõmu.

Aga kuna uudis on liikvel, siis tassikoogi-kampaania aeg on limiteeritud. See ei pruugi enam mõne kuu pärast toimida. Säilitades artikli tõsidust, siis tassikookidele on mustmiljon alternatiivi - hoia silmad lahti ja märka kaupa, mis paneb su klientuuril silmad särama ja aitab neil sotsialiseeruda.

Algallikas: Vestmint