8 tervislikku ja energiat andvat snäkki


8 tervislikku ja energiat andvat snäkki
Scanpix

Kas sind pitsitab vahel tugev näljatunne, mis ei lase tööle keskenduda ning lõuna- või õhtusöögini on veel mitu tundi? Selleks, et sa ei haaraks esimese kaloririkka saiakese või šokolaadibatooni järele, anname sulle 8 tervislikku snäkki, mida julgelt süüa, liigseid kaloreid kartmata.

Jogurt ja müsli

Jogurt koos müsliga on ideaalne kõhtu täitev snäkk. Siinkohal tasub aga silmas pidada, et jogurt ise poleks liiga kaloririkas. Eemale tuleb hoida ka suhkrustest müslidest — mitte iga müsli pole tervislik! Neisse pannakse ikka päris ohtralt suhkrut ja muid lisaaineid. Panusta looduslikule või kalorivaesele müslile. Kõige parem — tee see ise! Osta endale meeldivaid pähkleid, seemneid ja kuivatatud puuvilju ning tee ise oma müslisegu. Nii tead täpselt, mida sisse sööd.

Õun ja maapähklivõi

Üks mõnusamaid maiuseid on maapähklivõisse kastetud õunaviil. Maapähklivõi sisaldab palju proteiine ja E-vitamiini, mis annavad sulle tõelise energialükke. Kui sa õunu ei armasta, siis proovi seda näiteks banaaniga.

Pähklid

Pähklid sisaldavad hulgaliselt n-ö häid rasvu ja proteiine. Võid nendele lisada kuivatatud puuvilju või rosinaid, et saada pehmemat ja magusamat maitset, kuid ära neid liiga palju lisa — suurem hulk süsivesikuid muudab sind pigem unisemaks.

Müslibatoon

Ära suhtu müslibatooni kui hommikusööki. Need annavad keset päeva rohkelt energiat ning neid on väga lihtne käekotis kaasa võtta. Vali selline batoon, kus on vähemalt 5 grammi kiudaineid ja proteiine, kuid vähem kui 15 grammi suhkrut. Hoia eemale n-ö einekorda asendavatest batoonidest — need on kaloritest punnis.

Näkileivad ja hummus

Hummus sisaldab kikerherneid, kiudaineid ja oliivõli, mis muudab sellest väga tervisliku ja kõhtu täitva snäki. Kõige parem on seda süüa näkileiva või madala kalorsusega kreekeritega.

Juustupulgad

Pulgajuust on ideaalne kiireks energiaks. Ühes pulgakeses on umbes 50 kalorit, nii et süües kaks pulgakest saad lahti näljatundest ega pea end ka süüdi tundma.

Vinnutatud liha

Vinnutatud loomaliha pole põhjuseta paljude matkajate lemmik. See “mehine” snäkk sisaldab rohkelt rauda ja proteiine ning ka seedib kaua, nii et täiskõhutunne kestab pikemalt.

Seller ja toorjuust

Seller koosneb peamiselt veest, kuid annab palju energiat. Söö seda kalorivaese toorjuustuga, kuhu võid lisada maitse andmiseks ürti või maitseaineid. Loomulikult maitsevad toorjuustuga hästi ka porgand, lillkapsas ja näiteks paprika.

Allikas: allwomenstalk.com