Ära lase end talvel käest — soovitusi tervise ja figuuri heaks!


Ära lase end talvel käest — soovitusi tervise ja figuuri heaks!
AFP / Scanpix

KAALUABI: Kui kuulud nende hulka, keda talv ning külmakraadid just rõõmust rõkkama ei pane, siis siit sulle mõned nipid, et olemine enda jaoks meeldivamaks teha.

Talvel on väljas külm ning selleks, et tunneksid, et kõht on täis ja ise rahul, on oluline süüa just sooja sööki või juua kuuma jooki. Talvel on vaja rohkem soojust ka toidu kaudu. Et toit aitaks sul end hästi tunda, on vaja nautida nii toitu kui ka toidukorda. Seepärast ära unusta kaunist lauakatmist, pane küünal põlema, isegi kui on tavaline kolmapäev ning korja enne vaasi näiteks mõni oks loodusest või proovi mõnda eksootilist puuvilja, mida kunagi maitsnud ei ole.

Oluline on süüa erinevates värvides toitu, et saada kõiki kehale vajalikke looduslikke toitaineid. Näiteks mustikaid, viinamarju, tikreid ja vaarikaid looduslike antotsüaanide saamiseks, tomatit ja arbuusi, kus on lükopeen, porgandeid, apelsine ja mangosid, kus on karotenoidid, brokkolit ja spinatit klorofüli ning sibulat ja õunu, neis leiduvate flavonoidide pärast. Kui sööd värvispektrist sinist, tumepunast, punast, kollast ja oranzhi, rohelist ja valget, oled saanud kõiki vajalikke aineid.

Toored aedviljad on kõige tervislikumad, kuid kui need sinu lemmikute hulka ei kuulu, keeda neid kergelt, vala üle oliivõliga ning naudi seejärel. Soe toit, mis sisaldab tervislikke köögivilju ning kasulikke rasvhappeid oliivõli näol, mis lisaks suurendab taimede värvipigmendis leiduvate rasvas lahustavate ainete osa, teeb sinu tervisele ja kehale ainult head. Näiteks lükopeen on kehale eriti kergesti omastatav just pärast kuumutamist, nii et valmista suur potitäis tomatikastet ning kasuta paljude toitude juures.

Seotud lood:

Jookse, hüppa, rulli end lumes, suusata või kelguta, jaluta, tee joogat, mängi lastega, mine koeraga jalutama, hobusega ratsutama, uisuta, mängi jalgpalli. Seda nimekirja on võimalik lõpmatuseni toredate tegevustega täiendada, mida kõike on võimalik ka talvel väljas teha.

Kuna D-vitamiini vajame just pimedal ajal palju, on oluline liikuda väljas päevavalguses. Olgu selleks siis jalutuskäik lõunapausil või hommikune kõnd ümber elurajooni.

Värskes õhus liikumine stimuleerib lisaks ajus serotoniini tootmist, mis tõstab meeleolu, sa muutud erksamaks, magad paremini ning arvatavasti oled ka tervem, sest parajas koguses füüsiline aktiivsus tugevdab keha immuunsussüsteemi.

Igapäevaelu sisaldab aga lisaks õigele toitumisele ka soovi olla perega, õnnestuda tööl ning lisaks leida aega sõprade ja iseenda jaoks. Kõike seda ei ole võimalik korraga saada, kuid oluline on leida tasakaal.

Allikas: matnyttig.se