Ära söö end puhkusel paksuks: Kati Orgu nipid, mille abil säilitada oma hea vorm ka väljaspool tavarutiini

 (5)
Ära söö end puhkusel paksuks: Kati Orgu nipid, mille abil säilitada oma hea vorm ka väljaspool tavarutiini
Kati OrguFoto: Fitcat

Vahel jääb purgist tulevast D-vitamiinist väheks ja tuleb minna päikest otsima. Lõõgastav puhkusereis annab juurde energiat ja tagasi tulles oled tunduvalt produktiivsem. Aga kuidas hoiduda sellest, et jõuad puhkusereisilt koju mitu kilo raskemana? Kati Orgu on oma blogis FitCat vajalikud nipid kirja pannud.

Vajad peale puhkust uut puhkust?

Puhkusele minek ei pea tähendama, et kõik tervisliku toitumise ja liikumisega seonduv visatakse aknast välja ja süüakse end oimetuks. Söögi ja joogiga liialdamisel võib juhtuda, et oled koju jõudes raskem ja väsinud ning tunne on selline, et oleks uut puhkust vaja. Minu eesmärgiks oli viimase reisi ajal tavapäraselt ehk tervislikult toituda, aga seda ilma ennast liigselt piiramata, et siiski puhkust nautida.

Sinu valikud määravad tulemuse

Reisisin koos kahe sõbrannaga. Nende suureks hirmuks oli see, et ma söön terve nädala kapsast ja joon vett peale ning jälgin iga nende ampsu. Veidi liialdatud nali ja kindlasti pole minu elu nii must-valge! Nädala jooksul sai käidud pidudel, nauditud kohalikku toitu ja tehtud päevitamiste vahel trenni. Tagasi Eestisse jõudes olid sõbrannad kaalust alla võtnud ja mina püsivalt oma soovitud kaalus. Möödunud nädal tõestas seda, mida olen ka varasemalt reisides kogenud — saad ka tervislikult ultra all inclusive puhkusel käia. Jah, ma ei eita, et see nõuab mõningast planeerimist ja kainet mõistust, aga kõik on tehtav. Väga palju mõjutab tulemust suhtumine antud olukorda, täpselt nagu teiste eesmärkide puhul elus. Kui mõtled juba enne lennukisse astumist kurvalt, et tuled 3 kilo raskemana tagasi, sest puhkusel võetakse alati kaalust juurde, siis PALJU ÕNNE! — oled oma tuleviku juba ette ära ennustanud.

Seotud lood:

Tugev söögikord hommikueineks ja enne pikka lendu

Tühja kõhtu kannatades on raskem mõistlikke otsuseid teha. Kui kõht on juba pikemat aega korisenud, siis äkitselt tundub loomulik süüa kõike, mis vaateulatusse mahub. Et seda ennetada, siis minu soovituseks on süüa tugevam toidukord enne pikka lendu või autosõitu. Sel juhul ei ahvatle sind lennukis pakutavad snäkid ja teeäärsed bensiinijaamade burksiputkad, sest kõht püsib tavalisest pikemalt täis. Täpselt sama lahendust pakub hotellis toeka hommikusöögi söömine, kui on teada, et oled terve päeva turistina linna peal seiklemas. Suurenda oma tavapäraseid koguseid umbes 20% võrra ja jälgi, et sööksid piisavalt valku ja häid rasvu. Ideaalne valik on toitev munaroog ja puuviljad või näiteks suurem lihaga salat, kus lisaks külmpressitud õli, oliivid või pähklid.

Võta kaasa snäkke

Olen märkanud, et reisides on mugavam süüa päevas kaks suuremat toidukorda ja üks vahepala. Sellepärast soovitan ringi seigeldes ja hotellist eemal olles võtta kaasa pähkleid, värskeid või kuivatatud puuvilju ja muidugi veepudeli. Kui sul on paar puuvilja käepärast, siis pole vaja kioskist rämpstoitu osta ja ka enesetunne on parem, sest kannad oma keha eest head hoolt. Värske ja looduslik toit on organismile omane ja kergem seedida. Punnis ja seedehäiretest valulik kõht ning napid bikiinid pole just parim kooslus.

Mõõdukas koguses uusi maitseid ja palju kõndimist

On loomulik, et puhkusel olles proovid uusi toite ja avastad põnevaid maitseid — see kõik käib reisimise juurde. Et kehakaal kannatada ei saaks, siis proovi uusi toite ainult ühel kuni kahel toidukorral päevas ja mõtle koguste peale. Näiteks restoranis põnevaid rahvustoite tellides ei pea sa tervet magustoitu või pastarooga üksi ära sööma, sest on võimalik kaaslas(t)ega jagada. Nii saad ikkagi maitseelamuse, aga hoiad oluliselt kalorite arvelt kokku. Lisaks proovi puhkusel olles palju jalutada, sest esiteks on kõndimine parim viis uute kohtade avastamiseks ja teiseks hoiab see aktiivsusetaset üleval, mis võib isegi trenni eest olla.

Tervislik = mõistlik

Toit ei ole sinu vaenlane ja saad seda nautida süümepiinadeta. Tervislik toitumine ei tähenda 365 päeva täiuslikku söömist. Pigem on see üldine suhtumine ja 80% ajast heade valikute tegemine, mitte kramplik kinni hoidmine üksikutest toiduainetest, mida “endale lubada saad”. Pikemas plaanis ei aita meeletu piiramise mentaliteet kaalust alla võtta, sest soodustab ebatervislikku ülesöömist ja kahjustab sinu suhet toiduga.

Puhkusel olles püüa siiski oma keha kuulata ja arvesta sellega, kuidas toiduvalikud su enesetunnet mõjutavad. Suhtu toitu mõistlikult ja naudi seda muret ning häbi tundmata.

Ja kui jõuad puhkuselt tagasi, aga püksinööp enam kinni ei lähe, siis vali kergemad ja tervislikud toidud ning peale paari päeva tunned ennast paremini.

Allikas: FitCat