Jõusaalis hantlite tõstmine muudab kõik naised inetuks ja mehiseks — müüt või tegelikkus?

 (12)
Eesti karikavõistlused kulturismis salme keskuses
Eesti karikavõistlused kulturismis salme keskusesFoto: Martin Dremljuga

Lihastreeningu kohta on just naiste seas käibel palju erinevaid müüte. Tegelikult on aga lihastrenn kaalulangetuslikus mõttes üks parimaid asju, mida oma kehale teha saad. Kaalustalla.ee selgitab, miks paljud lihastreeningu kohta räägitavaid asju kartma ei peaks.

Lihastreening teeb naiste lihased suureks

Enamik naisi kardab, et lihastreeninguga kaotavad nad oma naiselikkuse ning muutuvad “kappideks”. Tõde on aga see, et naiste keha ei tooda suurte lihaste kasvatamiseks vajalikul hulgal testosterooni. Seetõttu on naistel peaaegu võimatu ilma steroidideta kasvatada suurt lihasmassi. Küll on lihastreening aga naisele ideaalne viis saada endale vormis ja ilus keha.

Aeroobika aitab paremini vormi saada

Tehes ainult kestvustreeninguid, võib küll langeda kaal, kuid tulemuseks on tihtipeale see, et suurest õunataolisest kehakujust jääb alles väiksem, kuid endiselt õunakujuline keha. Lihastreening aitab keha vormida. Näiteks õlgu laiemaks treenides paistab keskkoht kohe kitsam ja voolujoonelisem. Kehv lihastoonus võib ka kõige kõhnemast inimesest ebaterve pildi maalida.

Kui katkestad lihastreeningud, muutuvad lihased rasvaks

Lihased ja rasv on kaks eri tüüpi kude ja pole võimalik, et üks muutub teiseks. Tihtipeale juhtub nii, et kui inimene loobub lihastreeningust, toob see kaasa mitu erinevat asja. Esiteks kaotab inimene seejärel lihasmassi, mis tähendab, et ainevahetus aeglustub. Viimane koos füüsilise aktiivsuse üldise vähenemise ja tavaliselt ka halvenenud toitumisharjumustega paistab silma ka kehakaalus.

Seotud lood:

Lihastrenni peab tegema väga palju

Jälgides jõusaalis rassivaid mehi, võib jääda mulje, et lihastrenni tuleb teha lausa mitu tundi järjest. Siinkohal aga tasub arvestada, et ühetunnine rühmatreening ning seeriate kaupa ja puhkepausidega jõusaalitrenn on väga erinevad asjad. Mehed võivad küll veeta tunde jõusaalis, kuid kindlasti ei tee nad kõik see aeg trenni. Oluline on nii see, et iga treeningkord oleks mõistliku pikkuse ja koormusega ning paigas oleks ka trennidevaheline puhkus. Lihased arenevad puhates.

Miks on vaja lihastrenni järel puhata?

Kujutlege lihaskiudu majana ja treeningut kerge maavärinana. Pärast seda, kui maavärin on majale kahju teinud, peab remondibrigaad kohale tulema ja selle korda seadma. Kujutlege, et ehitusbrigaad paneb maja kokku tagasi, nad on oma tööga peaaegu lõpuni jõudmas, kui tuleb uus maavärin. See tekitab majale veel suuremat kahju, nõrgendab seda, mitte ei tugevda. Treeningute vahel keha taastab ennast, muutudes iga korraga tugevamaks ja sitkemaks. Ületreenimine ei aita saavutada tulemusi ning tõstab märgatavalt vigastusteriski.

Allikas: www.kaalustalla.ee