Külmunud organism annab treeningul parema tulemuse

 (5)
Külmunud organism annab treeningul parema tulemuse
Foto: Ilmar Saabas

KAALUABI: Eestimaad õnnistanud talvest on paljud kindlasti juba tüdinenud: lumekühveldamine, külmunud sõrmed-varbad, sulalumeloigud toas. Lohutust toob ehk teadmine, et kui sa oleksid sportlane, siis oleks sul just praegusest külmast tulevikus kasu.

Värske uurimus näitab, et sportlased, kes enne treeningut oma keha jahutasid, suutsid suvel palavaga harjutades treenida kauem ning saavutada paremaid tulemusi.

Meessoost jalgratturitele pandi selga tehisrõivad, millel oli keha jahutav/külmetav efekt. Sportlastel, kes olid enne treeningut neid riideid seljas kandnud, oli kehatemperatuur treeningu ajal jahedam, südame löögisagedus madalam ning nad higistasid vähem.

Uuringu eesmärgiks oli suurendada keha vastupanu suurele kuumusele ja niiskusele, mis lõunapoolsetes maades on sagedane. Treening iseenesest tõstab kehatemperatuuri ning kui väljas on veel palav ja niiske, suureneb kehatemperatuur kiiremini kui tavaliselt. Selle tõttu peab sportlane oma treeningu intensiivsust langetama. Kui treeningut alustatakse aga võimalikult madala kehatemperatuuriga, suudab organism kauem vastu pidada.

Keha külmetamine enne treeningut andis positiivse tulemuse keha temperatuurile treeningu ajal ning ei mõjutanud kuidagi negatiivselt keha vastupidavust. Tavaliselt ei soovitata „külmalt“ ehk ilma soojenduseta treeningut alustada, kuid soojas ja niiskes kliimas oli jahutatud kehaga treenides positiivsem tulemus.

Allikas: International Journal of Sports Medicine