Lihtne küpsisetest näitab, kas süsivesikud teevad su paksuks või võid rahumeeli pastat ja saia edasi vitsutada

 (17)
Marketi avamine
SaiakesedFoto: Karin Kaljuläte

Esimene asi, mille toitumisnõustajad ja dietoloogid soovitavad sul kaalulangetusprotsessi algul menüüst välja visata on süsivesikud. Nüüd aga selgub, et süsivesikud ei mõjugi kõigile nii halvasti — on hulk inimesi, kelle keha suudab need ained kiiremini ära töödelda ning pasta, pitsa ja koogid nende vööümbermõõdule kurja ei teegi, vahendab Daily Mail.

Et teada saada, kas ka sina kuulud nende õnnelike hulka, kes võivad edaspidi rahumeeli pastat ja saia edasi vitsutada, tee lihtne test.

Võta amps soolasest cracker-küpsisest ja näri seda seni, kuni küpsis muutub maitsetust magusaks. Kui selleks läheb vähem aega kui 30 sekundit, siis oled õnnega koos — keha saab süsivesikutega kiiresti ja korralikult hakkama ning kaalutõusu need ei põhjusta.

Kui küpsise maitse pole peale poolt minutit muutunud, peaksid oma menüüs tõsised muudatused tegema ja oma süsivesikute tarbimist piirama, sest sinu keha ei tule nendega väga hästi toime. Ja seetõttu näedki igat saiakest või koogitükki kohe ka oma reitel või kõhul tselluliidi kujul.

Muidugi on küsimus ka kogustes.

Kui tunned maitseerinevust 0-14 sekundi jooksul, võid süüa päeva jooksul 250 grammi süsivesikuid nii, et keha selle energia ära kulutab, mitte rasvaks ei kogu. See teeb koguseliselt umbes neli suurt viilu täisteraleiba.

Kui maitse muutub 15-30 sekundi jooksul, on sinu normiks 175 grammi süsivesikuid päevas (3,5 viilu täisteraleiba).

Aga kui poole minuti jooksul ei taju sa mingit maitsemuutust, tähendab see seda, et sinu keha jaoks on süsivesikute energiaks muundamine keeruline ning suurem osa neist koguneb rasvaks. Sinu päevanorm võiks jääda 125 grammi ehk umbes kolme leivaviilu peale.