Naistekaga Kaalust Alla: toitumisnõustaja Kaja Maantoa annab väärt näpunäiteid pühadeperioodiks

 (1)
Naistekaga Kaalust Alla: toitumisnõustaja Kaja Maantoa annab väärt näpunäiteid pühadeperioodiks
Foto: Taavi Arus

Naistekaga Kaalust Alla projektis osalev Riina Laherand ning Kaaluabi.ee toitumisnõustaja Kaja Maantoa kohtusid möödunud nädalal. Kuna Riina kirjutab Naistekasse nüüd üle nädala, toome teieni täna ainult Kaja kommentaari Riina möödunud kahele nädalale ning mõned nutikad nõuanded, kuidas jõuluperioodil kaunist figuuri säilitada.

Riina üllatas taas! Ei väsi kordamast, kui suur rõõm on iga kord temaga kohtuda ja kui suur on erinevus selle Riina vahel kellega nüüd juba pea seitse kuud tagasi kohtusime. Mis kõige rõõmustavam — ka ta ise ei taha enam tagasi seda Riinat, kes talle siis peeglist vastu vaatas.

Nagu meil  tavaks, tegime  kaalumised-mõõtmised kõigepealt ja siis toitumispäeviku juurde. Erilise luubi alla võtsime ka sellel korral kõik “patustamised” ja ka toidud/toiduained, mis võiksid jääda pigem poeriiulitele või pühapäevalauale.

Riina teadmised, kuidas tervislikult toituda, on juba väga head. Põhiliselt satuvadki koogid ja maiustused tema söögikavasse siis, kui toimub kas mõni pidu või sünnipäev, kuid ka nendel kordadel jäävad kogused mõistlikuse piiresse. Ta on võtnud kasutusele nõuande, et kui on teada, et tulemas tavalisest rikkalikum söömaaeg siis võiks kalorite säilitamisega algust teha juba hommikul.

See kindlasti ei tähenda vaid väikest näksimist, mis võib just põhjustada ülesöömist peolauas, vaid valides päeva lõikes kergemaid ja lahjemaid toite.  Heaks päeva alustuseks on näiteks puder — sinna võiks lisada kuivatatud marju, puuvilju, seemneid, rosinaid ja teelusikatäis mett. Lõunaks võiks olla mõni selge supp. Inimestele, kes soovivad kaalu langetada, soovitakski eelistada mitte koore baasil tehtud suppe ning kui tellite püreesupi söögikohas, siis kindluse mõttes küsida, millest on supp valmistatud. Tihti on püreesupi puhul võimatu aru saada, millest see koosneb.

Seotud lood:

Aga mainitud kalorite säilitamist ei saa kasutada igapäevaselt (et tahan maiustada ja seepärast piiran vajalikku), vaid peaks jääma siiski erandjuhtudeks.

Silma jäi Riina toitumispäevikust, et nii mõnelgi päeval jäid soovituslikud kalorid miinusesse. Kaloridefitsiit on lubatud, aga seda vaid mõningatel päevadel.

Kui seda juhtub liialt tihti, siis võib tekkida oht, et mõne aja pärast tabab meid hoopiski õgimishoog.

Kõige parem on ikkagi jälgida, et meie keha saaks iga päev omale kõik vajalikud toitained, vitamiinid, mineraalid kätte. Kui siis tulevadki sekka mõningad peod või üritused, on pisut “patustamist” igati lubatud.

Loe, kuidas Riina möödunud nädal läks ja kui palju ta on juba kaalust kaotanud artiklist Naistekaga Kaalust Alla: Riina võttis kasutusele kavala nipi, et kadunud kilod enam kunagi tagasi ei tuleks