Pähklite ja seemnetega kaalu langetama!

 (10)
Pähklite ja seemnetega kaalu langetama!
Scanpix

KAALUABI: Pähklid, kõrvitsaseemned, mandlid, kõiki neid peaksid sööma kui soovid kaalust alla võtta. Nimelt aitavad need kasulikke rasvhappeid sisaldavad toidud rasvapõletust suurendada ning kaalust alla võtta, teatab toitumisfüsioloog rootslane Fredrik Paulún.

Rootslane Lisa Mardon, 36, võttis kokku kaalust alla 9 kilo ning saavutas oma soovkaalu 58 kilo. Ühe kuu jooksul kaotas ta kaalust 6 kilo ning seda toidu abil, mis sisaldas peamiselt vaid pähkleid ja seemneid. 80% toidust olid pähklid ja seemned, nn. raw-food. Kuna need sisaldavad rikkalikult kasulikke toitaineid, oli toitumine lihtne. Varasemad uuringud on näidanud, et pähklites ja seemnetes on hormooni melatonin, mis aitab rasvumise vastu. Pähklites sisalduvaid küllastumata rasvhappeid on kehal kergem põletada kui küllastunud rasvhappeid.

Kõige kasulikumad on naturaalsed pähklid, soolased pähklid ei ole just oma liigse soola tõttu sama kasulikud.

Parapähklid

Rasvasisaldus: 66 protsenti
Valku: 14 protsenti
Süsivesikud: 3,8 protsenti
Sisaldab palju seleeni, mida keha kasutab enda antioksüdantide tootmiseks. Sisaldavad rikkalikult e-vitamiini ja magneesiumi, kuid sisaldab ka kõige rohkem küllastunud rasvhappeid.

Mandlid

Rasvasisaldus: 52 protsenti
Valku: 20 protsenti
Süsivesikuid: 13,3 protsenti
Sisaldavad palju valku ning on heaks vahelduseks india pähklile. Sisaldavad ka palju magneesiumi, rauda ja kaltsiumi ning suures koguses küllastamata rasvhappeid. Tegelikult ei ole pähkel, kuid nimetatakse selleks sageli.

Seotud lood:

Kreeka pähklid

Rasvasisaldus: 62 grammi
Valku: 14,3 grammi
Süsivesikuid: 13 grammi
Sisaldavad palju valku ning kasulikke omega-3 rasvhappeid. Aitavad kehal toota serotoniini, mis aitab kaasa toidust tekkivale rahulolu tundele.

Sarapuupähklid

Rasvasisaldus: 62,6 grammi
Valku: 13 protsenti
Süsivesikuid: 9,4 protsenti
Sisaldavad palju monoküllastamata rasva ning ainet, mis aitab langetada kolesterooli taset.

Kõrvitsaseemned

Rasvasisaldus: 46 protsenti
Valku: 24,5 grammi
Süsivesikuid: 12,5 grammi
Sisaldavad palju magneesiumi ja antioksüdante ning on ühed valgurikkamad seemned.

Linaseemned

Rasvasisaldus: 31 protsenti
Valku: 24,5 protsenti
Süsivesikuid: 0 protsenti
Sisaldavad taimseid omega-3 rasvhappeid. Selleks, et keha saaks sealt vajalikud ained kätte, on vaja seemned purustada.

Päevalilleseemned

Rasvasisaldus: 50 protsenti
Valku: 20 protsenti
Süsivesikuid: 12,6 protsenti
Hea alternatiiv hinna poolest kallitele pähklitele, Lisa salatitesse, leivale. Sisaldavad kaaliumi ja magneesiumi.

Pekaanipähkel

Rasvasisaldus: 68 protsenti
Valku: 7,8 protsenti
Süsivesikuid: 9,2 protsenti
Sisaldavad tsinki, ensüüme, antioksüdante, mis kõik on vajalikud hormoonide tootmiseks.

Allikas: expressen.se