Päikesetervitus tänase päeva auks

 (10)
Päikesetervitus tänase päeva auks
AFP/Scanpix

8.veebruaril tähistatakse ülemaailmset joogapäeva. Ashtanga Yoga Tallinn (AYT) kutsub üles tänasest edaspidi tasakaalustama oma hüperaktiivset meelt ja närvisüsteemi. Ning pakub selleks välja kolm praktilist tööriista.

1. Hingamine

Ujjayi hingamine on eriline jooga hingamise tehnika, mis muudab meele keskendunuks, rahulikuks ja toob kehasse uut energiat.

  • Istu toolil sirgelt, jalad vastu põrandat või rätsepistes matil mugavas asendis
  • Sule silmad, kui selleks on võimalus
  • Ava oma rindkere
  • Tõmba kergelt naba sisse, hinga rindkere kaudu.
  • Hinga rahulikult nina kaudu.
  • Lase meelel rahuneda ning tühjenda pea mõtetest. Kui mõte tuleb, märka seda ja lase tal minna, keskendudes uuesti hingamisele.
  • Suuna oma tähelepanu ainult sisse ja välja hingamisele.
  • Hinga rahulikult ja ühtlase pikkusega.
  • Tunne sissehingates oma ninasõõrmetes külma ja väljahingates sooja õhku.
  • Aeglusta teadlikult oma hingamist. Tunne, kuidas iga sissehingamine ja väljahingamine pikeneb.
  • Jätka nina kaudu hingamist, kuid suuna nüüd tähelepanu oma kurgule. Proovi kergelt aktiveerida
    kurku ja hinga kurgu kaudu.
  • Sissehingamisel kujuta ette, et sinu käes on imelise lõhnaga lill. Hinga sisse nii nagu tahaksid täita kogu oma rindkere selle lille lõhnaga.
  • Väljahingamise tehnikat on lihtne õppida, kui kujutad ette, et ohkad kinnise suuga pikalt ja ühtlaselt välja
  • Hingamisel tekib kohin (sosistamise)
  • Fokuseeri oma tähelepanu 100% hingamisest tekkivale kohinale.
  • Jätkates hingamist tunned juba mõne minuti möödudes, kuidas rahuned.
  • Soovitavalt hinga vähemalt 5-10 minutit.
  • Kui Ujjayi hingamine saab harjutades selgemaks ja ühes asendis istumine ei valmista enam raskusti siis pikenda hingamistreeningut kuni 30 minutile.
  • Hingamistreeningut lõpetades hakka uuesti hingama tavapäraselt ja rahulikult nina kaudu.
  • Ole jätkuvalt täielikuilt teadlik oma hingamisest.
  • Tunne sissehingates oma ninasõõrmetes külma ja väljahingates sooja õhku.
  • Hakka uuesti tunnetama oma keha.
  • Märka, kuidas su keha on lõdvestunud ja meel on rahulik.
  • Soovi korral võid heita selili matile ning lõdvestada kogu keha.

    2. Päikesetervitus

    Päikesetervitus on joogatreeningute alus. See on suurepärane viis hommikul keha äratamiseks ja tugevamaks ning painduvamaks muutmiseks. Päikesetervituses on hingamine ja liigutus omavahel tihedalt seotud, luues meditatiivse tunde mis rahustab meelt ja annab kehale energiat.

    3. Lõdvestus

  • Lõdvestus kõlab lihtsalt, kuid on meile tänapäeval üsna raske sest see nõuab mitte mitte midagi tegemist, vaid olemist. Lõdvestust saab harjutada ja selle mõju elukvaliteedile on kiire ja muljetavaldav.

  • Võta enda jaoks aega, vähemalt 10 minutit.
  • Leia rahulik koht, kus saad segamatult olla.
  • Ole mugavas asendis, võid istuda või olla selili.
  • Hinga rahulikult nina kaudu. Ole hingamisest 100 protsendiliselt teadlik.
  • Lase meelel rahuneda ning tühjenda pea mõtetest keskendudes täielikult oma hingamisele.
  • Jälgi, kuidas sisse ja välja hingamine aeglustub.
  • Tunne sissehingates oma ninasõõrmetes külma ja väljahingates sooja õhku.
  • Iga kord kui hingad välja lõdvesta ühe kehaosa lihased kuni oled lõdvestanud kogu keha.
  • Pööra erilist tähelepanu väljahingamisele, mis vabastab keha pingetest.
  • Tunne, kuidas keha muutub raskemaks ja gravitatsioonijõud tõmbab sind alla poole.
  • Tunne, kuidas aeg peatub ja Sinu olemus muutub rahulikuks ja tasakaalukaks.
  • Iga sissehingamisega täida ennast universumi positiivse energiaga, iga väljahingamisega vabasta end kõigest negatiivsest, mis on kogunenud sinu sisse.
  • Hinga täpselt nii kaua kuni oled täielikult lõdvestunud, rahunenud ja "kiire" on möödas.
  • Tähtis on ainult olemasolev hetk!

    Pühapäeval, kella 11.00-13.00 tähistab AYT koos joogaklubidega üle maailma Ülemaailmset Joogapäeva, mis sel aastal on pühendatud Zimbabwele. Üritus on tasuta.

    Allikas: Ashtanga Yoga Tallinn