Säilita oma soovkaal — kaheksa nõuannet Kaaluabilt!

 (8)
Anna Luik, Eesti arst Soomes
Foto: Ester Vaitmaa

KAALUABI: Oled jõudnud enda seatud eesmärgini ning saanud lahti viimasest lisakilost. Nüüd tuleb järgmine väljakutse, soovkaalu säilitamine. Siit sulle 8 nõuannet, kuidas vältida uut kaalutõusu ning hoida oma soovkaalu.

1. Mõtle positiivselt
Kiida iseennast, oled ju saavutanud oma soovkaalu. Ole õnnelik ning enda üle uhke! Ära hakka nüüd oma kehas järgmisi vigu otsima vaid vaata end iga päev peeglist ning mõtle „ma olen nii ilus“. See hoiab sind motiveerituna ning aitab lihtsamalt uut kehakaalu hoida.

2. Ära lõpeta soomist
Ära jäta söögikordi vahele hirmus, et võtad jälle kaalus juurde. See viib hoopis selleni, et tarbid tagasi kõik vahele jäetud söögikorra kalorid ning see on see, mis paneb ka kehakaalu taas tõusma. Söö nagu tavaliselt ning naudi selle asemel toitu.

3. Söö oma meeltega
Mõtlematu näksimine televiisori ees võib olla üks Sinu varasemast kaalutõusu põhjustest. Seepärast söö kõigi oma meeltega, see aitab süüa aeglasemalt, nii tunned kiiremini täiskõhutunnet. Mõtle sellele, kuidas toit maitseb ja lõhnab ning mida sa sööd.

4. Jätka liikumist
Igapäevane liikumine on sinu tervise jaoks vajalik, olenemata sellest, kas tahad kaalust alla võtta või hoida saavutatud kaalu. Proovi treeningsaali uusi treeninguid, käi ujumas, mängi lastega või mine lihtsalt jalutama. Tee tegevusi, mis sulle meeldivad, nii ei tundu see ebameeldiva survena.

Seotud lood:

5. Tee jõutrenni
Jõutreening põletab rasva ning muudab su keha tugevaks ning kauniks. Kui kaalulanguse järel on palju liigset nahka, on vastupidavustreening parem alternatiiv.

6. Leia tuge lähedastelt
Leia omale toetajad lähedast, sõprade või naabrite hulgast, kes soovivad järgida sinu uut, tervislikumat elu. Kui sind toetatakse, on lihtsam saavutatud järgida. Toetage üksteist ning suunake õiges suunas liikuma.

7. Täida toidupäevikut
Uuringud on näidanud, et kõige parem kaalulangetamise viis on toidupäeviku täitmine, kirjutades sinna kõik, mida sööd ja jood. See paneb sind oma toitumise üle järele mõtlema ning aitab teha tervislikumaid valikuid. Ka treeningu lisamine treeningpäevikusse, aitab motivatsiooni säilitada ning treeningutesse ikka jõuda.

8. Joo palju vett
Enne lõunat tekkiv tühja kõhu tunne võib olla hoopis märguanne janust. Seepärast joo päeva jooksul palju vett. Pane veekann lauale või veepudel kotti, et vesi oleks alati kättesaadav.

Allikas: sheknows.com