Seitse müüti kaalu langetamisest

 (23)
Seitse müüti kaalu langetamisest
Scanpix

Sa tahaksid nii väga paarist kilost lahti saada, aga mitte kuidagi ei õnnestu. Võimalik, et oled kuulnud liiga palju kõikvõimalikke kõhnumisalaseid müüte. Enne, kui asud alla võtma, uuri järele, mis vastab tõele, mis mitte.

Füüsilised koormused alandavad kaalu

Kui sinu treeningud on energilised ja kiired, siis paraneb sinu keha vorm, ometi ei vabane sa liigsest rasvast. Intensiivse liikumisega põletad eelkõige süsivesikuid. Järelikult tunned pärast treeningut suurt nälga ja üritad kiiresti kõhtu täis süüa. Ning sa sööd palju.
Kui tahad alla võtta, vähenda intensiivsust, kuid tegutse kauem. Nii hakkad vähehaaval liigsest rasvast vabanema.
Parim viis kaalu langetamiseks on teha treeninguid regulaarselt 30 minutit, mille jooksul sageneb, kuid jääb ikkagi ühtlaseks hingamine, nahk hakkab kergelt punetama ning keha soojeneb. Pärast sellist tegutsemist ei tohiks sa tunda üleväsimust.

Puuviljadieet

Kui sa oled otsustanud puuviljadieeti pidada, siis küllap on see sinu organismile kasulik, kuid… mitte figuurile. Puuviljad on ju suhkru allikas. Suhkru ümbertöötlemiseks on vajalik insuliin — hormoon, mida toodab kõhunääre.
Kui sa sööd palju magusaid puuvilju, näiteks viinamarju ja banaane, siis esialgu tõuseb veres insuliinitase, seejärel aga langeb järsult (sama protsess toimub ka siis, kui me sööme maiustusi). Pärast seda tunned sa taas suurt nälga ja tahad uuesti süüa.
Kas tahad ikka tõesti alla võtta? Söö siis puuvilju vahepaladena. Eelista õunu ja hooajalisi marju, sest neis on vähem suhkrut.

Rasvavabad toidud

Need söögid sinu laual ei garanteeri veel sugugi, et vabaned kiiresti liigsetest kilodest.
Eriti veel siis, kui arvestada fakti, et pole olemas ühtset normi, mis määraks ära light toiduaine. Vahel on see lihtsalt tootjate reklaamitrikk. Jogurt light ei pruugi sisaldada suhkrut, vaid ainult sahhariini. Rasvasisaldus on aga sama, mis teistelgi jogurtitel. Ning alla võtta ihkavate naiste jaoks võib see liiga kaloririkas olla. Sama käib ka maiustuste kohta.

Mõned nn light-tooted sisaldavad isegi rohkem kaloreid kui tavalised suhkruga tooted, kuna nendele „kergetele“ koogikestele lisatakse parema maitse tagamiseks rohkem rasvu.

Kohvist on parem loobuda

Tass kohvi kiirendab ainevahetust, aitab keskenduda ning tagab energia juurdevoo, millest dieedi ajal võib vajaka jääda. Tänu kofeiinile, põletab organism lõunasöögi ajal saadud kaloreid kiiremini.
Kohv on figuurile täiesti ohutu, kuna ei sisalda kaloreid (tingimusel, et jood seda ilma suhkru ja kooreta). Kohv kiirendab ka vee väljaviimist organismist.

Samas, nagu kinnitavad Connecticuti Ülikooli (USA) spetsialistid, ei soodusta kohv niivõrd rohkema vedeliku väljaviimist, kuivõrd lihtsalt kiirendab protsessi.

Kui sinu organismiga on kõik korras — pole kõrget vererõhku ega maohaavandeid — võid ilma südametunnistuse piinadeta kohvi juua. Ära ainult kogusega liialda! 2-3 tassi kohvi päevas sobib suurepäraselt.

Õhtusöök hiljemalt kell 6

Pole tähtis aeg, millal sa õhtust sööd, vaid aeg, mis jääb sinu viimase söögikorra ja magamaheitmise vahele. Seda peaks olema umbkaudu 2,5-3 tundi. Selle ajaga jõuab organism toidu ära seedida enne, kui kõik protsessid (sealhulgas ka ainevahetus) une ajal aeglustuvad.

Liiga pikad vaheajad toidukordade vahel tekitavad olukorra, kus organism häälestub kokkuhoiurežiimile. See tähendab, et ta hakkab varuma energiat tagavaraks. Nii juhtub, kui sa sööd õhtust kella kuue paiku ning hommikust kell kaheksa. Vahe on siis tervelt neliteist tundi.

Järelikult, kui sa heidad magama kesköö paiku, võid organiseerida endale kella üheksa ajal kerge vahepala. Parem kui see sisaldaks valku — näiteks kala, lisaks võta juurde köögivilju.

Mitte mingil juhul šokolaadi!

Jah, kui sa kavatsed ära süüa terve tahvli šokolaadi päevas, ei too see küll mingit kasu ei sinu tervisele ega ka figuurile. Täiesti vabalt võid aga endale lubada tükikese mõrušokolaadi. Parem sellist, mille kakaosisaldus on 70-90%.
Sellises šokolaadis on vähem rasvu ning sel on madal glükeemiline indeks (22), mis tähendab, et see ei stimuleeri kõhunääret insuliini tootma. Järelikult ei teki näljatunnet.

Sellist maiust võid endale lubada ka kõige rangema dieedi puhul. Kui sa keelad endale absoluutselt kõik magusad „elurõõmud“, kasvab kiusatus kiiresti alla anda ja loobuda dieedist, ära ootamata kauaigatsetud efekti.

Alla saab kiiresti võtta

Kiire efektiga imedieedid osutuvad kontrollimisel täiesti ebaefektiivseiks.
Mida kiiremini kaotame kilosid, seda kiiremini tulevad need tagasi. Selliseid dieete on raske pidada, sest tavaliselt ei maitse taoline toit ning menüü on üksluine. Seetõttu annavad parima tulemuse meetodid, mis muudavad alatiseks meie harjumusi ja suhtumist toidusse. Nädalas ei tohiks kaotada rohkem kui kilo.

Leebemate dieetide eelis seisneb selles, et nad võimaldavad süüa mitmekesist toitu. Maitsvaid madalakalorsusega sööke on ju terve hulk. Kui neid veel oskuslikult maitsestada ning kenasti serveerida, siis on need veelgi isuäratavamad. On tõestatud, et ainuüksi toidu väljanägemine, maitse ja lõhn kiirendavad ainevahetust ning stimuleerivad kalorite põletamist.

Allikas: Planeta Ženštšinõ, 8’2010