Siin on VIIS põhjust, miks naised kipuvad talvel kaalus juurde võtma ja kuidas seda vältida?

 (4)
Ole sel aastal targem!
Siin on VIIS põhjust, miks naised kipuvad talvel kaalus juurde võtma ja kuidas seda vältida?
Foto: Shutterstock

Külmad ilmad, vihm ja pimedad õhtud — sügis ja talv paistavad sellisena üsna masendavad. Kuid see pole veel kõige hullem, tuleb välja, et see on ka aeg, mil meie kered kipuvad paisuma ja võtame mõned kilod kaalus juurde. Jah, paraku pole talvine kaalutõus müüt, vaid täiesti normaalne nähtus.

Exeteri ülikoolis läbi viidud uuring süüdistab selles loomalikku tungi, mis on mõeldud selleks, et aidata meil külmad talved üle elada. Üks teine uuring leidis, et rasvarakud on päikesekiirte suhtes tundlikud ja päikest paraku talvel väga sageli ei näe.

"On erinevad põhjused, mis mängivad rolli selles, et naised sügisel ja talvel rohkem kaloreid tarbivad," selgitab ekspert Chris Gillett. Kuid õnneks on olemas viise, kuidas seda vältida ja esimene asi, mida teada ongi see, et sa võid tahtmatult sel ajal oma toitumist muuta.

Siin on põhjused, miks sa talvel kaalus juurde võtad:

1. Sa ei tarbi piisavalt vedelikke

Arvasid, et su keha vajab just suvel rohkem seespidist niisutust? Paraku on see probleemiks ka külmematel kuudel, sest radiaatorid on ju keeratud sooja peale ning me tõmbame endale selga kampsunid ja sallid, mis põhjustavad higistamist.

Üks vähese veetarbimise kõrvalmõju on see, et sul tekib suurem nälg ja tarbidki palju rohkem kaloreid. Seega, joo vett ja mure on lahendatud!

2. Väsimus põhjustab samuti kaalutõusu

Seotud lood:

Ärkad talvel alati väsinuna, olenemata sellest, et magasid pikalt? Sa pole ainuke. Chris kinnitab, et põhja pool elavad inimesed tajuvadki vähese päevavalguse mõju rohkem ning kui oleme väsinud, ei suuda me ka nii hästi kontrollida, mida sööme. European Journal of Clinical Nutrition avastas, et inimesed, kes ei maganud piisavalt, tarbisid järgmisel päeval umbes 400 kalorit rohkem kui need, kes magasid end korralikult välja.

3. Keegi ei liiguta end talvel värskes õhus nii palju kui suvel

Vaatamata sellele, kui palju me ka ei ürita, külmade ilmadega liigutavad inimesed end tavapärasest vähem ning sel on oluline mõju ka meie kehakaalule. Lisaks põhjustab see tuju- ja motivatsioonilangust ning väsimust, mille tulemusena tarbime rohkem kaloreid.

Selle vastu on siiski lahendus olemas: kasuta talvepäevi pikemateks jalutuskäikudeks ja sportlikeks tegevusteks, mis on parasjagu võimalikud, näiteks suusatamine või uisutamine.

4. Me toitume talviti loomadega sarnaselt

Tunned, et oleksid talvel justkui talveunes? Sul on tõenäoliselt õigus, sest mõned uuringud väidavad, et inimesed käituvad talviti sarnaselt loomadele ning meie kehad nõuavad rohkem kaloreid, et keha külma eest kaitsta.

Seega, too praegu lauale pigem toitainerikkaid toite, näiteks köögivilju, kiudaineid ja puuvilju. Lisaks tasub talvel süüa rohkem suppi ja puljongit, et keha soojana hoida.

5. Paljud meist tarbivad talviti rohkem alkoholi

Üks loogiline põhjus, miks talvel kilod kuhjuma kipuvad, on see, et käes on pidude hooaeg, millega kaasneb ka rohkem sotsiaalset alkoholitarvitamist. Kuna alkohol langetab ajutiselt meie keha veresuhkrutaset, tahame jällegi rohkem süüa, et see taas tasakaalu saada. Lisaks ei suuda me pohmelliga erinevatele isudele nii edukalt vastu panna.

Allikas: woman and home