Sööd ja sööd ja kõht ikka täis ei saa? Miks see nii on?

 (2)
Sööd ja sööd ja kõht ikka täis ei saa? Miks see nii on?
Photo by Oleksandr Pidvalnyi from Pexels

Sõid pool tundi tagasi viisaka taldrikutäie, aga nüüd on kõht jälle tühi ja tunned vastupandamatut vajadust uuesti külmkapi sisu uurima minna? Mõned ained toidus petavad aju niimoodi ära, et ta ei saa arugi, et sul on tegelikult kõht täis. Mida selle vastu teha?

1. Sa jood liiga palju magusaid jooke

Limonaadid, jääteed ja teised magusad joogid sisaldavad suures koguses kõrge fruktoosisisaldusega maisisiirupit, mis takistab verevoolu aju nendesse osadesse, mis on seotud isude ja rahuldatusega. Glükoosi sisaldavate jookide järel sellist efekti ei märgatud. Fruktoos mõjutab aju nii, et meil tekib näljatunne ka siis, kui kõht on tegelikult täis.

Lahendus lihtne: väldi karastusjooke ja joo janukustutuseks vett.

2. Su lõunasöök tuli purgist

Konserveeritud toidud sisaldafad ühendit nimega bisfenool A ehk BPA. Teadlaste sõnul kasvatab BPA rasvarakke ja mõjutab ainevahetust nii, et ülekaaluliseks muutuvad ka need, kes tarbivad kaloreid normi piires. Uuringud näitavad, et üle 90% kuueaastaste ja vanemate ameeriklaste organism sisaldab mingil määral BPA-d, millest 99% on organismi jõudnud söögiga.Hispaanias Miguel Hernándeze ülikoolis tehtud uuringu põhjal on BPA östrogeeniga nii sarnane, et meie keha ei tee neil kahel vahet. Organismile annab BPA signaali, et oleme söönud tunduvalt rohkem kui tegelikult ja vallandub ligi kaks korda rohkem insuliini, kui oleks vaja tarbitud toiduga toime tulemiseks.

Seotud lood:

3. Su hommikusöök oli niru

Cambridge ülikooli teadlaste sõnul võtavad inimesed, kes söövad hommikuks 300 kalorit, kaks korda rohkem kaalus juurde kui need, kes saavad päeva esimesest einest 500 kalorit. Suure hommikusöögiga kindlustad stabiilse veresuhkrutaseme terveks päevaks ja vähendad sellega näksimisvajadust.

4. Sa ei söönud salatit

Rohelistes salatites on ohtralt folaate, mis aitavad võidelda depressiooni ja rasvumisega. Samuti saad salatitest K-vitamiini, mis aitab isusid kontrolli all hoida. Parimateks K-vitamiini allikateks on rohelised taimeosad ja õlid. Rohkesti sisaldavad K-vitamiini näiteks petersell jt maitseköögiviljad, hapukapsas, nõges, rooskapsas, spinat, nisuidud, lillkapsas, sojajahu, spargelkapsas, rapsiõli, kibuvitsamarjad, kapsas, nisukliid, kartul, kaer, mais, herned, oad. (Allikas: toitumine.ee)

5. Sa ei joo musta teed

Inimestel, kes joovad pärast süsivesikurikast einet tassi musta teed, ei tee veresuhkrutase päeva jooksul suuri hüppeid, mis tähendab, et neil ei ole ka meeletuid isusid.

6. Sa ei joo piisavalt vett

Kui sa oled just söönud ning sul on ikka veel kõht tühi, võta esialgu klaas vett, sest tihti aetakse janu näljatundega segamini.
Ja muidugi aitab vee joomine enne sööma asumist kaalu langetada. Alusta iga einet klaasi veega ning sööd 75-90 kalorit vähem!

7. Sul on igav

On sul tegelikult kõht tühi või on sul lihtsalt väga igav ning tahad end söömisega lõbustada? Kujutle suurt ja mahlast steiki. Kui kõht on tühi, tundub see ahvatlev, kui kõht on täis, ei tekita see pilt mingeid emotsioone.

8. Peaksid oma hommikusöögihelbed kaerahelbepudru vastu vahetama

Jäta meelde! 12 toitu, mida peaksid hommikusöögiks eelistama

Hommikusöögiks vali kindlasti õiged süsivesikud

Peakokk soovitab: need hommikusöögid peletavad kõige paremini nälja

Allikas: Mens Health