Suur nimekiri: toiduained, mis võiks sul alati köögikapis olemas olla, et saaksid endale alati kiiresti tervisliku roa valmistada

 (2)
Suur nimekiri: toiduained, mis võiks sul alati köögikapis olemas olla, et saaksid endale alati kiiresti tervisliku roa valmistada
Photo by Daria Shevtsova from Pexels

Seisame praktiliselt iga päev nõutult poes lettide ees ning nuputame, mida head (ja ka tervislikku) seekord oma perele kokata. Ja see polegi nii lihtne. Riiulid on ju heast ja paremast lookas ning valik meeletu. Kuidas valida välja just need "õiged" tervislikud toiduained?

Täna anname nõu, millised toiduained võiksid kogu aeg külmkapis olla olemas. Toiduained, millega ei jääks hätta isegi siis, kui juhtute üksikule saarele ära eksima.


Ja mis kõige olulisem — neid toiduaineid omavahel kombineerides saab sinu keha piisavalt eluks vajalikke vitamiine ja mineraale.

Lisaks aitab nende toiduainete koos söömine täita väga hästi kõhtu.

Paljud neist toiduainetest säilivad kenasti ka väga pikka aega. Ning osad toiduained (nt liha- ja kalatooted) saab kenasti sügavkülma oma aega ootama panna.

Tervislikud toiduained, mida üksikule saarele kaasa võtta

1. Head süsivesikuallikad

  • Riis (eelistatult pruun riis, sest selles on rohkem kiudaineid)
  • Tatar
  • Kartulid
  • Porgandid
  • Täisteramakaronid
  • Konserveeritud tooted (kikerherned, mais, tomatipüreed jms)
  • Kuivatatud puuviljad (ilma lisatud suhkruta)
  • Värsked puuviljad (õunad, pirnid, banaanid jne)
  • Erinevad helbed (kaerahelbed, neljaviljahelbed, tatrahelbed jms)
  • Kiudainerikkad leivalised
Seotud lood:

2. Head valguallikad

  • Kalatooted (lõhe, forell, tuunikala, valge kala)
  • Hakkliha (sobivad nii veise-, sea- kui ka kanahakklihad)
  • Piimatooted (kohupiim, piim, maitsestamata jogurt, kodujuust, Kreeka jogurt)
  • Muna

3. Head rasvaallikad

  • Erinevad õlid (nt oliiviõli, kookosõli)
  • Kõik pähklid ja seemned
  • Hapukoor
  • Avokaado
  • Või

4. Madala kaloraažiga köögiviljad

  • Kurgid
  • Tomatid
  • Erinevad kõrvitsalised (suvikõrvits, tavaline kõrvits, baklažaan jms)
  • Erinevad kapsalised (Hiina kapsas, tavaline kapsas, punane kapsas, lillkapsas, jms)
  • Erinevad lehelised (spinat, rukola jms)
  • Paprikad
  • Sibulad
  • Küüslaugud
  • Redised

Kui hoolitsed selle eest, et need tervislikud toiduained on sul kodus kogu aeg käepärast, ei pea sa hetkekski mõtlema, mida õhtul süüa teha. Neist saab meisterdada tuhandeid erinevaid toite.


Inglite aeg