Toitumisnõustaja: iga päev võiks süüa 30-40 grammi tumedat šokolaadi

 (10)
Toitumisnõustaja: iga päev võiks süüa 30-40 grammi tumedat šokolaadi
Scanpix

Menukast teleprojektist “Tantsi tagumik trimmi” laiemale avalikkusele tuntuks saanud toitumisspetsialist Robert Nool astub sellel sügisel õpetajate ridadesse. Nimelt hakkab ta oktoobris avatava DanceAct College tantsukoolis õpetama tervisliku toitumise põhitõdesid. Uurisime Robertilt, millised on tema nõuanded neile, kes soovivad tervislikult toituda ning hoida end heas füüsilises vormis.

Millised on Sinu kui toitumisnõustaja soovitused inimestele, kes soovivad olla aktiivsed ja hoida head füüsilist vormi?

Üks olulisemaid soovitusi füüsilise aktiivsuse seisukohalt on treenida enda treenitusele vastavalt. See kasvab kiiresti, misjärel saab soovi korral koormust tõsta, kuid tihti hammustatakse kohe alguses liiga suur amps, tehakse liiga või saadakse ebameeldiv kogemus ning jäetakse seetõttu pooleli. Oluline on leida enda rutiini hästi sobiv mõnus treeningrütm, mis on jätkusuutlik.

Toitumise kohalt soovitaksin aga süüa 2-3 korralikku põhitoidukorda päevas ning nende vahel üldjuhul mitte näksida. Näksimisvajadus tekib, kui toidukord ei olnud toitainete sisalduse poolest piisavalt rahuldav. Üldjuhul tekivad näksimis- ja magusaisud just seetõttu, et toidud sisaldavad liiga vähe häid rasvasid, mis aitavad kõhu pikemalt täis hoida ning söögiisu meeldivalt kustutada. Head rasvad ei ole vedelad ega tahkestatud taimeõlid, vaid naturaalsed loomsed rasvad (veise-, sea- jm loomade rasvad, või, koor jms) ning taimsetest oliiviõli, kookose- ja palmirasv, millest kaks viimast sobivad väga hästi ka kuumutamiseks ja toiduvalmistamiseks.

Seotud lood:

Nimeta kolm head toitumisnippi, mis annavad meile kõigile energiat, hoiavad meeled erksana ja ei lase ka pimedal ajal tujul langeda?

Esisteks soovitan eestlastel septembrist juunini regulaarselt vähemalt 2000 IU (rahvusvaheline ühik) D-vitamiini ööpäevas tarbida. See teeb pimedal ajal enesetunde ja tervisega imesid.

Teiseks soovitan julgelt tarbida loomseid rasvasid ning lisada menüüsse ka kookose- ja kalamaksaõli. Need aitavad kõhu pikaks ajaks täita, tugevdavad tervist, annavad hea energia pikaks ajaks ning hoiavad tuju hea.

Kolmandaks soovitan ööpäevas tarbida 30-40 grammi tumedat (vähemalt 70%) šokolaadi.

See parandab tuju ja annab head energiat. Loomulikult ei ole šokolaadi tarbimine igapäevaselt kohustuslik, vaid siis, kui tunned, et vajad selle pakutavaid häid omadusi. Paraku on šokolaad vastunäidustatud neile, kellel tumedas šokolaadis olevad ergutid ebameeldivat ärevust põhjustavad.