Üheksa märki, mis näitavad, et oled suurepärases vormis isegi kui sa ise seda ei arva

 (1)
Üheksa märki, mis näitavad, et oled suurepärases vormis isegi kui sa ise seda ei arva
Foto: Pexels

Sa töötad enda kallal, higimull otsa ees, püüad süüa tervislikult ja samas ka piisavalt magada, kuid tundub, et miski ei tööta. Enda peeglist vaatamine ei aita ega ka kaalule astumine ja see paneb su mõtlema: "Olen ma üldse heas vormis või mitte?"

Lihtsalt seetõttu, et sulle tundub, nagu sa poleks heas vormis, ei tähenda, et sa ei hoolitseks piisavalt oma tervise eest. Inimese tervislikkuse ja tervise taseme mõõtmiseks on kõikvõimalikke viise, mis ei ole seotud sellega, kuidas nende lihased välja näevad või kuidas püksid parasjagu seljas istuvad. Siin on kümme märki, et oled tegelikult heas vormis, kuigi sa arvad, et sa seda pole.

1. Su pulss on normis

“Inimesel, kel on suurepärane füüsiline vorm, on madalam südame löögisagedus,” väitis Bodybuilding.com tiimi sportlane Nikki Walter INSIDER-ile. Tema süda pumpab tõhusamalt ja intensiivsemalt.

Mida teha? Kontrollli seda hommikul, et saada teada kõige täpsem tulemus. Normaalne südame löögisagedus on 60-100 lööki minutis. Sellest kõrgem number võib tähendada kõrgemat vererõhku, viidata südamehaigustele või muudele probleemidele.

2. Kas suudad pidada sammu oma eakaaslastega?

Jalutuskäik või sörkimine mõõdukas tempos, matkamine või hoopis trepikõnd — kui hingad raskelt, võib see tähendada, et oled vormist väljas. Kui su hingamine on kontrolli all ja suudad oma treeningkaaslastega sammu pidada, võid olla paremas vormis kui arvad.

Seotud lood:

3. Taastud kiiresti

Walter soovitab pöörata tähelepanu ka taastumisajale. “Kui su südame löögisagedus on normis vähem kui viis minutit pärast trenni, on sul hea vorm," teab ta. Mida kiiremini tagasi normi saad, seda paremas vormis oled. Ta soovitab mõõta pulssi kohe pärast trenni lõpetamist ja seejärel iga minuti järel, et näha, kui kiiresti see langeb.

4. Teed järjepidevalt trenni

Isegi, kui sa ei pinguta iga päev väga palju, toob iganädalase harjumus end liigutada häid tulemusi. Kui teed trenni vähemalt 150 minutit nädala jooksul ja lisaks kaks päeva jõutrenni, oled tõenäoliselt teel parema vormini.

5. Laste kantseldamine on kasulik

Põrandal roomamine, käru lükkamine ja lapse hoidmine puusal on igapäevased tegevused paljudele vanematele. Kui suudad 9kilost last ilma igasuguse probleemita kantseldada, pole su vormil tõenäoliselt midagi viga.

6. Su vaimne tervis on korras

Seos töötamise ja vaimse tervise vahel on selge: näib, et liikumine parandab vaimset tervist, vähendades ärevust, depressiooni ja negatiivset meeleolu ning parandades enesehinnangut ja kognitiivseid funktsioone. Lisaks on leitud, et liikumine leevendab selliseid sümptomeid nagu madal enesehinnang ja sotsiaalsus.

7. Trepid ei hirmuta sind

Kui valid liftiga sõitmise või treppide vahel, siis mille kasuks otsus langeb? Kui eelistad pigem treppe, oled ilmselt paremas vormis, kui sa ise mõistad. Fakt on, et inimesed, kes kasutavad regulaarselt treppe, on üldiselt paremas vormis kui need, kes seda ei tee.

8. Saad teha muretult erinevaid trenne

Kui su iganädalasse treeningkavasse mahub mitmesuguseid tegevusi, saab keha erinevate lihasgruppidele koormuse ja seeläbi muutuvad ka erinevad lihased tugevamaks. Jõutrenn, jooga, jooksmine, trennid sangpommiga, TRX liigutused... Kui saad nende kõigiga muretult hakkama, oled arvatavasti paremas vormis kui arvad.

9. Tunned, et oled piisavalt puhata saanud

Kas magad hästi? Kuidas on su energiatase kogu päeva jooksul? Kui saad öösiti piisavalt magada ja suudad kogu päeva ärkvel püsida, on sul tõenäoliselt parem vorm kui arvad. Kas teadsid, et inimesed, kes on piisavalt aktiivsed, magavad ka üldiselt paremini?