Viis kaalulangetamisega seotud väärarusaama

 (6)
Viis kaalulangetamisega seotud väärarusaama
Scanpix

KAALUABI: Kogu meid ümbritseva dieedipidamist ja kaalulangetamist puudutava infotulva juures on väga raske aru saada, mis just kõige paremini sobiks. Alati on tunne, et kusagil leidub mõni uus ja parem meetod, kuidas kaalust alla võtta ning kaotatud kilosid eemal hoida.

Kuid mis see siis on, mis tõepoolest toimiks? Ja miks? Siin on loetletud kõige sagedamini ette tulevad dieedipidamise, toitumise ja kaalulangetamise kohta käivad väärarusaamad.

1. Süsivesikud on pahad. Vastupidiselt üldisele arvamusele, on süsivesikutel äärmiselt oluline roll tasakaalustatud ja tervisliku toitumise ning energiataseme säilitamise juures. Meile on kahjulikud lihtsad süsivesikud — need, mis sisaldavad palju rafinaadsuhkrut (puhastatud peent valget suhkrut), näiteks karastusjoogid, kommid, jms. Üldise tervise, kehalise seisundi ning hea väljanägemise ja enesetunde huvides on äärmiselt oluline süüa täisteratooteid ning puu- ja köögivilju.

2. Parem rasvavaba kui madala rasvasisaldusega. Paljud rasvavabad tooted sisaldavad parema maitse nimel hulgaliselt rafinaadsuhkrut ja soola. Tegelikult on väikestes kogustes rasva inimesele väga oluline. Rasvad tekitavad pikemaks ajaks täiskõhutunde ning vähendavad ülesöömise tõenäosust.

3. Kui teen trenni, võin süüa mida tahes. Oluline on meeles pidada kaalulangetamise põhimõtet — kaloreid kulutatakse rohkem, kui tarbitakse. Treenimise ajal ning isegi pärast treeningu lõppu saab suurepäraselt kaloreid kulutada. Ometi kipub enamik meist treeningu vältel kulutatud kalorite hulka üle hindama. Samas kiputakse alahindama sissesöödavas toidus sisalduvat kalorite hulka. Kui treeningu jooksul kulutada 350 kalorit ning vohmida pärast trenni sisse juustuburger friikartulite ja kokakoolaga, tuleb kaalu ilmselt hoopis juurde! Et aimu saada, kui palju kaloreid treeningu vältel kulub, võiks huvi pärast kasutada pulsikella ja vastukaaluks internetist uurida, kui palju kaloreid sisaldub sinu lemmiktoitudes.

Seotud lood:

4. Kui nädala sees on kõik kontrolli all, võib end nädalavahetusel lõdvaks lasta. Vaatamata sellele, et nädala sees söödud tervislik toit ning sooritatud treeningud on andnud ütlemata hea enesetunde, ei tohiks „puhkusega“ liialdada. Hoolimata nädala sees tehtud tublidest jõupingutustest, viib paar päeva liigset kaloritarbimist kaalutõusuni. Dieedipidamine võiks olla kogu nädala vältel mõõdukalt nauditav, siis võib õnnestuda ka „üle parda kukkumist“ vältida.

5. Mida vähem söön, seda väiksemaks mu magu jääb. Kui keha on olnud pikka aega ilma toiduta, siis ainevahetus aeglustub ning organism satub segadusse, mis kõik tipneb lõpuks ülesöömisega. Keha vajab tõhusaks kalorite kulutamiseks püsivalt head ja tervislikku toitu. Regulaarne söömine võib kaalulangetamisele isegi kaasa aidata.

Allikas: http://www.healthnews.com